Iskustvo i osvrt Kursiljo formacije animatora u Podstrani (11.-12.02.2024)

Vikend prije početka korizme u Župi Gospe od Zdravlja u Podstrani, održana je dvodnevna formacija animatora Kursilja. U subotu ujutro u 9:30 okupili smo se u pastoralnoj dvorani župe. Na formaciji se okupilo 15ak novih animatora Kursilja, te smo se odmah radosno pozdravili, izgrlili i ugodno smjestili u pastoralnoj dvorani. Tečaj je započeo Kursiljo jutarnjom molitvom i pjesmom nakon čega smo se svi kratko predstavili.

Tečaj je otvorio Krešo koji nas je za početak zamolio da svi kažemo što smo htjeli biti kao mali a čime se sada bavimo. Zatim nam je održao prvu temu u kojoj je predstavio Kursiljo te nam ispričao kako je sam tečaj nastao te se osvrnuo na povijest tečaja u Hrvatskoj. Predstavio nam je kratko i logo Kursilja te ono čime se Kursiljo bavi, skupine s kojima se radi te nas uputio u ono zbog čega smo tu. Nakon toga imali smo kratku radionicu na kojoj smo, podijeljeni u skupine, čitali jednu kratku priču nakon koje smo trebali naslikati ono što smo pročitali te predstaviti to drugim grupama. Po završetku radionice, temu je imala Suzana koja je objasnila temeljne postavke Kursiljo pokreta.

Nakon kratke pauze uslijedili su Drvenci nakon kojih nam je don Mirko održao temu pod nazivom Bog – temelj svega. Njegove riječi još su dodatno u nama osnažile želju i ražarile poticaj da budemo animatori i posvjestile nam istinu da ne moramo niti možemo biti savršeni ali da smo tu pozvani biti i da nas ne obeshrabre naše slabosti jer i svetac je grešnik koji se trudi. Poslije don Mirkovog izlaganja započeo je prvi rad u grupi u kojem smo se još malo bolje upoznali s onima koje nismo ranije imali priliku upoznati te prokomentirali zašto smo tu i koja su naša očekivanja. Nakon ručka i druženja temu je održao Luka koji nam je prikazao samu koncepciju Kursiljo tečaja kroz Kursiljo nit te prošao kroz sve teme i dao kratke smjernice za pisanje tih tema, te ukazao na koji način se nastavljaju jedna na drugu nakon čega smo i sami imali priliku započeti pisanje teme po odabiru.

Nakon kave i pauze Suzana nam je predstavila rad u grupi te smo imali priliku vidjeti kako to u praksi izgleda te s kojim tipovima ljudi se sve možemo susresti i objasnila na koji način voditi i grupu i suočiti se s problemom te kako pristupati izazovnim situacijama. Veliko finale dana bila je sveta misa te klanjanje koje je vodio don Mirko u kojem smo se susreli s Onim koji nas je tu i doveo te zahvalili za protekli dan i sve milosti koje smo primili. Nakon završetka klanjanja ostali smo na zajedničkoj večeri te druženju, igrama i razgovoru jedni s drugima. Drugi dan formacije započeo je nedjeljnom svetom misom nakon čega smo poslušali Matiju i njegovu temu o tome kako živi animatorstvo u svom svakodnevnom životu te na koji način je   Kursiljo dio njegovog identiteta.

Nakon zadnjeg rada u grupi nakon čega smo poslušali koja su to očekivanja od nas i što nas čeka u razdoblju pred nama te je svatko od nas prokomentirao kako je formacija ispunila naša očekivanja i koji je naš dojam sada nakon formacije. Svi smo radosni i ispunjeni otišli na fotografiranje te potom na kavu uz more gdje smo prebirali dojmove i pozdravili se jedni s drugima. Ova formacija je svima nama zaista bila prava duhovna obnova te se u svakome od nas nanovo probudio poticaj da gorljivije slijedimo Krista i navještamo ga drugima kroz karizmu Kursilja koja je i zapalila taj žar u srcu. Radujemo se budućim tečajevima i druženjima te zahvaljujemo Gospodinu na proteklom vikendu i svemu onome što čini kroz Kursiljo.