Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u Stenjevcu (10.11.-12.11.2023.)

U petak 10. studenog započeo je još jedan plodonosan trodnevni Kursiljo – mali tečaj radosnog kršćanstva koji se za krizmanike održao u Župi Uznesenja Blažene Djevice Marije u Stenjevcu na poziv vlč. Vjekoslava Meštrića.

Petak je bio dosta umoran dan i za mene i krizmanike no Ivan Havliček svojim zanimljivim svjedočanstvom na šaljiv način razbio je led te opustio animatore i krizmanike. Podijelio je svoja traganja i trenutak kada je osjetio da njegova vrijednost proizlazi iz Božje ljubavi koja je nezamjenjiva. Početak tečaja krenuo je pričom o drvencima iz koje smo zaključili da nije bitno što drugi misle o nama, već je važno što o nama misli naš dragi Bog. Temu „Tko sam ja?“ koja se nadovezuje na priču o drvencima objasnio je župni kapelan Ivan Vujević. Zaključili smo da smo mi, svatko od nas, kruna Božjeg stvaranja,  jedinstveni, voljeni i dragocjeni. Na kraju dana održalo se klanjanje koje je dotaknulo mnoga mlada srca krizmanika. U petak me najviše dotaknula teška situacija kod jednog člana grupe gdje je on spoznao da Bog postoji i pomaže mu u svojim najtežim trenutcima.

Subota mi je odlično počela, došao sam naspavan, ujutro mi je najdraže bilo čitanje pisma podrške koja je čitala naša draga Mateja Lukić pročitala pisma podrške. Kapelan Ivan držao je temu „Milost“ te nam je kasnije pobliže objasnio Sakramente i njihov značaj. Naš vedar glavni gitarist Juraj Toplak s veseljem je podijelio s nama svoj dio života kroz temu „Kršćanski život je drugačiji“. Juraj je u svojoj temi spomenuo da je od malih nogu čitao Bibliju prije spavanja, što je mene potaknulo da više čitam Novi zavjet tj. Bibliju. Uz ostale animatore Marija Draganović i Josip Deglin uveseljavali su krizmanike originalnim i zabavnim igrama. Igre su bile super za opustiti se, što je bolje opustilo krizmanike i animatore. Mateja je slikovito svjedočila svoju temu „Zapreke i Kralježnica“. Nakon tema imali smo rad u grupama koji nas je, uz osjećaj prihvaćenosti, međusobno povezao, inspirirao i potaknuo na razmišljanje. Krizmanici su se u grupi sve više otvarali. Bilo mi je jako drago čuti u grupi kako se većini krizmanika svidjelo klanjanje. Nakon rada u grupi u podne je slijedila molitva Anđeo Gospodnji te nakon molitve su se održale igre uz Marijino i Josipovo vodstvo. Nakon veselih igara krenuo je fin i dobro organiziran ručak gdje su pomagali dobri župljani. Nakon ručka zaručnici Anto Avgustinović i Tamara Jakopović radosno i otvoreno su svjedočili svoju temu „Čistoća“ nakon koje su odgovorili na sva pitanja koja su anonimno postavili krizmanici. Nakon odgovora na posljednje pitanje krizmanici i animatori pošli su na ispovijed, vidjela se radost u očima svih nas nakon otpuštanja grijeha. Dan smo zaključili Svetom Misom.

Treći dan – nedjelja ponovno je počeo radosnom jutarnjom pjesmom i molitvom. U nedjelju sam se osjećao bas opušteno, jako mi je bilo drago vidjeti velike promjene na licima krizmanika. O temama „Duh Sveti“ i „Apostolat“ pričao je kapelan Ivan, te je uz kratak poučan film predočio Duha Svetog. Nakon tema ponovno je bio plodonosan rad u grupama, a nakon čega su slijedile anonimne ankete, Sveta Misa te sastanak s roditeljima koji su bili oduševljeni Kursiljom.

Na tečaju su prisustvovali i draga animatorica Antonia Kerečeni svojim iskrenim osmijehom i srdačnošću vodila grupu i vedar animator Dominik Haramija koji je zajedno s Antom bio tehnička pomoć. Vesela animatorica Marija je sve divne trenutke popratila fotografiranjem, a svojim je lijepim osmijehom i milinom uveselila ovaj tečaj.

Sve to ne bi bilo moguće bez odlučnog i zabavnog rektora Josipa koji je svojom snalažljivošću, vedrinom i osmijehom sve super vodio i koordinirao. Cijeli je tečaj bio natopljen molitvom dragih ljudi koji su za nas cijelo vrijeme molili. Osobitost ovog tečaja na kojem je prisustvovalo pedesetak  krizmanika je obilje osmijeha, spoznaja i poticaji Duha, prijateljstvo s Isusom i međusobno, zajedništvo i korak bliže Gospodinu. Po anonimnim anketama se zaključilo da se velika većina krizmanika uz Kursiljo tečaj približilo Bogu i drago mi je čuti da imaju veći poticaj ići na Svetu Misu nedjeljom. Za Kursiljo imam uvijek radosna sjećanja, pa tako i za krizmanički tečaj u Stenjevcu.

Neki odgovori krizmanika na anonimnoj anketi na pitanje „Što ti je bilo posebno lijepo i zašto?“ su:

„ Volim to sto sam mogla izreci neka svoja mišljenja i pitati neka pitanja bez srama i s animatorima mogu razgovarati kao s najboljim prijateljima.“

„Kada su animatori pričali o iskustvima iz svoga života, to mi se svidjelo zato što smo mogli izvuči iz toga razne pouke i kako se ponašati u životu.“