Osvrt na formaciju Kursiljo animatora u Carevdaru (8.-10.10.2021.)

Protekli vikend dvadesetak mladih uputilo se prema Carevdaru na formaciju Kursiljo animatora. U župnom dvoru mogao se osjetiti krapanjski duh, a na licima naših animatora domaćina vidjela se neizmjerna radost. Nakon što smo se smjestili, svi smo se zajedno uputili u crkvu svete Barbare gdje je velečasni Dominik Jaić predvodio euharistijsko slavlje i svima zaželio dobrodošlicu. Večer je bila predviđena za međusobno upoznavanje„ledolomcima” koji uvijek doprinose povezivanju grupe, opuštenosti i zajedništvu. Upravo je te vrijednosti Josip naglasio kao važne u predavanju na temu „Tko je animator?”. Ukratko je objasnio što je to Kursiljo, tko je animator te na koji način animator služi zajednici i šire. Nakon predavanja uslijedio je rad u grupama koji je jedan od glavnih značajki Kursilja. Petak smo zaokružili večernjom molitvom i pjesmom jer tko pjeva dvaput moli, kaže sv. Augustin.

U subotu smo slušali predivno predavanje velečasnog Andrije pod nazivom „Bog je temelj svega” u kojem nam je posvjedočio kako je moguće doživljavati Boga u sebi. Podsjetio nas je i na krucijalna pitanja koja bismo si trebali postavljati svaki dan: što sve imam, a da nisam kupio? S tom mišlju podijelili smo se u grupe i nastavili dublje razmatrati ovu temu. Nakon kratke stanke za okrepu, Mateja je održala predavanje na temu „Što me čini animatorom?” te nam ukratko objasnila koje sve teme obuhvaća Kursiljo tečaj i kako potaknuti grupu na razgovor o tim temama. Zatim smo imali priliku i sami se okušati u ulozi animatora i vođenju grupe. Uslijedilo je malo fizičkog rada na svježem zraku, a zatim igre za još malo „bildanja” zajedništva. Dan smo okrunili svetom misom i klanjanjem pred Presvetim gdje smo mogli uputiti svoje osobne zahvale Onome koji nas je pozvao, okupio i darovao zajedništvo koje smo osjećali.

Posljednji dan formacije započeo je svetom misom. Uslijedilo je predavanje na temu „Kako živjeti animatorstvo?” koje je ujedno bilo i svjedočanstvo animatora Ivana. Formaciju smo zaokružili izricanjem osobnih dojmova.

Isus nas je želio tamo upravo ovakve kakvi jesmo: različite, svih dobnih skupina, sa svim našim manama i vrlinama, talentima i nedostacima. Okupio nas je u Carevdaru i pomiješao nas u svome Duhu da osjetimo zajedništvo, prihvaćenost i radost. Zapalio je u nama želju da služimo i donosimo to zajedništvo među svoje prijatelje, u svoje domove, na svoja radna mjesta, u svoje škole. Kursiljo, iako u prijevodu znači mali tečaj, postiže itekako velik učinak.