Osvrt na krizmanički tečaj u Španskom

3. – 5.3. 2017. Održan je drugi tečaj za krizmanike župe bl. Ivana Merza u ovoj školskoj godini. Kako ova župa još nema svoju crkvu, tečaj je održan u pastoralnom centru starije sestre, župe Blažene Djevice Marije Žalosne. Na tečaju se okupilo oko četrdeset krizmanika a rektorica Mateja Kelava na raspolaganju je imala kombinaciju mladih i već prokušanih animatora: Josipa, Hrvoja, Ivanu, Irinu, Luku, Petru, Karlu i Bojana. Nakon uvodne molitve, pjesme i predstavljanja, Irina je započela tečaj s „Drvencima.“ Temu „Tko sam ja“ razložio je duhovnik tečaja vlč. Andrija Vrane, nakon čega je slijedio prvi rad u grupi. Posebno raduje činjenica da je na tečaju bilo desetak krizmanika koji su bili i na ranije održanom tečaju. Prvi dan ovog lijepog druženja okrunjen je klanjanjem u crkvi.

Drugi dan započeo je radosnom jutarnjom molitvom i pjesmom uz ukulele i gitaru nakon čega je slijedila druga tema. Petra je temom „Traganje za vrijednošću“ dotaknula mnoga srca pa je kratka šutnja nakon teme krizmanicima omogućila da saberu svoje misli i na papir pretoče mnoga zanimljiva pitanja. Trenuci šutnje nakon tema pokazali su se kao pun pogodak i na licima krizmanika počela se nazirati promjena. Dodatni poticaj krizmanicima dao je Luka temom „Kršćanski život je drugačiji“ nakon čega je uslijedio novi rad u grupi te ručak. Zemaljska hrana krizmanicima je dala snage za promišljanje o Karlinoj temi „Produbljivanje.“ Ova mlada Kursiljo nada, dirljivo je progovorila jezikom bliskim krizmanicima, što je bilo vrlo vidljivo pri čitanju dojmova.
Nakon Karline teme, došlo je vrijeme za igru. Ovu eksploziju mladosti i radosti oštroumno je ovjekovječio vlč. Andrija rekavši da su krizmanici igrom zaustavili Mercedes koji se naumio parkirati pored crkve. Djeca Božja – Materijalizam 1:0. Festival živahnosti zatim je zamijenila ispovijed koju su krizmanici odradili vrlo dostojanstveno. Na ovom mjestu treba zahvaliti vlč. Mati Matiću, upravitelju župe Blažene Djevice Marije Žalosne, te Darku Bručiću Pavuku, upravitelju župe bl. Ivana Merza, što su pomogli u ispovijedi krizmanika. Ova divna subota zaključena je misom u lijepoj intimnoj atmosferi pastoralnog centra. Neki animatori radosno su konstatirali kako su na trenutke osjetili dašak svima dragog Krapanjskog Duha koji odavno puše diljem Lijepe naše.
Dan Gospodnji započeo je Krunicom Božanskog Milosrđa nakon koje je uslijedila tema „Sloboda za ljubav“ bračnog para Ećimović koji s svojom jednostavnošću i ljubavlju potaknuli sve krizmanike da požele živjeti takvim načinom života. Nakon rada u grupi, krizmanici su napisali dojmove i uputili se prema Osnovnoj školi Špansko Oranice, u čijem atriju ova mlada župa služi nedjeljnu misu. Dobri Bog svaku se nedjelju uprisutnjuje u prilikama kruha i vina u njedrima ove nedavno izgrađene obrazovne ustanove čime blagosljivlja sve njene đake i zaposlenike. Drago nam je da smo bili dio tog divnog misterija kojeg je kao i obično lijepo vodio vlč. Andrija.
Do sljedećeg susreta!

DE COLORES!

Neki od dojmova:

• „Drago mi je što sam izdvojila ovaj vikend za duhovni susret, zato što sam upoznala super ljude i skupila hrabrost otići na ispovijed što ću i češće raditi. Naučila sam da Bog ne kažnjava i da oprašta, da se može biti iskren prema drugima.“
  • „Je drago mi je, jer sam dosta toga naučio i zabavio se. Naučio sam da Bog uvijek oprašta i daruje te da ima mnogo takvih primjera. Posebno mi se dojmila priča Petre jer je govorila o tome kako je Bog u najtežim trenutcima bio uz nju.“
  • „Drago mi je što sam ovaj vikend izdvojila za duhovni susret zato što sam na njemu otkrila nešto novo o sebi i Bogu, a pritom sam se dobro zabavila sa prijateljima. Naučila sam da je Bog uvijek uz nas bez obzira na sve, i da nikada ne kažnjava. Posebno mi se svidjela tema ,,Traganje za vrijednošću’’ koju je izlagala Petra. Ta tema mi se posebno svidjela zato što je vrlo osjećajna i u njoj se točno vidi da nas Bog nikada ne ostavlja. Svidio mi se rad u grupama jer smo međusobno dijelili mišljenja i pritom se lijepo zabavili. Smatram da se moj odnos prema Bogu i Crkvi promijenio, te da ću na Njega gledati drugačije i da ću se svakodnevno moliti i svake nedjelje ići na misu.“