Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj na Hvaru (03.05.2024.-05.05.2024)

Stoljećima unatrag Hvar je utvrđen Forticom, koja ga štiti od raznih neprijatelja. Naš domaćin, don Ivan Jurin pozvao je ekipu Kursilja da mladim krizmanicima pokaže kako je zapravo lijepo biti radostan kršćanin te da postoji način kako da se to ostvari. Naša ekipa je stigla na Hvar u petak popodnevnim katamaranom te smo uz kratak sastanak s domaćinom odmah krenuli s programom. Prva stavka na rasporedu bila je uvodna molitva, Drvenci i  tema „Tko sam ja?“ koju nam je predstavio don Ivan. Sudionici, ali i animatori su dobili mnogo  pitanja o kojima su mogli razmišljati i razgovarati u grupi. Sljedeća tema bila je „Traganje za vrijednošću“ koju nam je naš Šimun tako jednostavno posvjedočio. Zaista nakon ove teme sudionici su imali što za reći u radu u grupi. Iako su sudionici imali dosta dug dan u školi i kod kuće, vrlo rado su sudjelovali u programu jer su vidjeli da se tu radi o sasvim drugačijem načinu življenja svoje vjere kojeg su im naši animatori na lijep i ugodan način pokazali. Za kraj programa u petak smo se zajedno pomolili te su sudionici krenuli svojim kućama, a animatori su uz laganu noćnu šetnju malo bolje upoznali staru jezgru grada Hvara.

U subotu smo krenuli dosta rano jer se program nastavlja u obližnjem mjestu Brusje; jedno malo mjesto ponad Hvara odakle se pogled proteže sve do Brača, Šolte, Visa i obližnjih otočića. Stigavši zajedničkim autobusom, sudionici i animatori su se zajedno pomolili te krenuli s rasporedom. Nakon teme „Milost“ od don Ivana te teme „Kršćanski život je drugačiji“ od našeg Frana, sudionici su jako pažljivo slušali i veselo dočekali rad u grupi jer su mogli čuti da nam je zapravo sve darovano zbog Božje milosti prema nama, te su imali priliku čuti kako je jednostavno djelovati u skladu s tom milosti, i kako je zapravo taj način života drugačiji, od današnjeg „normalnog“. Nakon rada u grupi sudionici su imali priliku sudjelovati s animatorima u zajedničkim igrama kroz koje su se još više povezali na prijateljskoj razini, i nakon igara se moglo vidjeti kako je atmosfera postala sasvim ugodna, prijateljska. Sljedeće teme su bile „Sakramenti“, koja je bila pravi gušt za slušati. Don Ivan nam je pokazao kroz svoje primjere kako zapravo Bog djeluje svaki dan kroz sakramente i kako smo blagoslovljeni kroz njih. Zaista je bilo teško ne slušati don Ivana koji je s toliko ljubavi prema Bogu i sudionicima svjedočio Božju ljubav prema nama.

Sljedeća na redu je bila tema „Čistoća“ koju su nam predstavili naši dragi prijatelji Luka i Jelena Rasinec, mladi bračni par iz Zagreba. U ovoj temi smo mogli čuti o blagoslovima i plodovima predbračne, ali i bračne čistoće te o mogućim preprekama na putu do svetosti. Nakon ove teme imali smo zajednički ručak za jednim ogromnim stolom. Uz ukusnu hranu i dobre teme za razgovor pauza za ručak je prošla sasvim brzo te su se sudionici i animatori još biše zbližili. Par sudionika su marljivo pospremili i oprali sve što smo koristili za ručak te smo nakon pauze nastavili s programom.

Sljedeća stavka su bile opet igre u kojima smo stvarno svi uživali. Temu „Zapreke i kralježnica“, koju nam je predstavila naša Mandalena smo jako pažljivo slušali jer Mandalena nam je uspjela pokazati kako nam Bog daruje snagu u svakodnevnim obavezama i odnosima, ali i izlaz iz svih zapreka. Nakon rada u grupi krenuli smo na pripremu za ispovijed i sv. Misu. Naš Šimun i Marija su nas počastili glazbom za vrijeme Mise i klanjanja, te smo subotnji program završili na najbolji mogući način. Uz Euharistiju. Nakon Mise i klanjanja bilo je vrijeme za poći svojim domovima.

Nedjeljni program smo započeli u gradu Hvaru te uz teme „Duh Sveti“, koju nam je predstavio naš prijatelj Luka, te „Apostolat“ koju nam je predstavio Marko sudionici su mogli vidjeti kako zapravo Duh Sveti djeluje kroz nas, te smo mi samo „Alat u Božjim rukama“ i preko nas Bog može činiti najdivnije stvari u ovom svijetu. Za kraj programa imali smo zajedničku Misu s pukom te su nakon mise sudionici imali priliku uručiti svojim roditeljima pismo koje su napisali dan ranije. Roditelji su bili jako dirnuti s divnim pismima svoje djece što je pridonijelo idealnom završetku našeg druženja i tečaja. Bogu hvala na divnim dušama grada Hvara te jedno veliko hvala našem domaćinu don Ivanu koji se jako potrudio da sudionicima, ali i animatorima ne nedostaje niti jedna stvar. Kursiljo ekipa se još jednom zahvaljuje na divnom gostoprimstvu, zaista smo se osjećali kako kod kuće. Nadamo se ponovnom susretu! De colores!