Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u Svetom Petru u Šumi (12.-14.4.2024)

U ranopopodnvenim satima petka 12. travnja, naši su se animatori na čelu s rektorom Jurjem Toplakom zaputili u srce Istre. Sveti Petar u Šumi bio je mjesto održavanja tečaja. Bili smo smješteni u  pavlinskom samostanu i tamo su nas dočekala poznata lica, pogotovo ako pratite kanal Pod Smokovom. Naši pavlini fra Vinko, fra Jure, fra Jakov i fra Mate, srdačno su nas dočekali. Duhovna obnova započela je misnim slavljen u župnoj crkvi, a svetu misu predvodio je naš dragi fra Mate Kolak, župnik u Svetom Petru u Šumi. Nakon svete mise zaputili smo se u čitaonicu u kojoj se održavao program na tečaju, a rektor Juraj pozdravio je 40 radoznalih krizmanika i predstavio svoj animatorski tim : Ivanu, Anu, Martu, Karolinu, Željanu, Marijanu, Hrvoja, Danijela, Karla i Joška. Svidjelo mi se kako su na ovoj duhovnoj obnovi bili prisutni krizmanici iz cijelog dekanata, a posebno to što sam čuo nekoliko verzija odgovora na „Hvaljen Isus i Marija“ koji su specifični za pojedina mjesta. Fra Mate odmah je zagrijao srca krizmanika s temom Tko sam ja?. Nakon rada u grupi dirljivo Traganje za vrijednošću imala je naša Ivana. Vrhunac dana bilo je euharistijsko klanjanje pred Presvetim.

Subota je počela jutarnjom molitvom, pjesmom i plesom. Fra Mate je u temi Milost govorio o neizmjernoj Božjoj ljubavi prema nama, njegovoj djeci. Sljedeće svjedočanstvo bilo je od naše Ane koja je u temi Kršćanski život je drugačiji govorila kako vjernici svjedoče vjeru u svojoj svakodnevici i što ih to razlikuje od svijeta. Pjesme i igre dodatno su pojačali radost i smijeh ovoga vikenda. Slijedila je tema Predbračna čistoća, od mladog bračnog para, naših Marijane i Hrvoja, koji su svjedočili kako su rasli u vjeri kroz čisto hodanje. Posljednje svjedočanstvo u danu imala je naša Marta koja je svoju dirljivu životnu priču svjedočila u temi Kralježnica i zapreke. Slijedio je nagovor i priprema na ispovijed koju je imao fra Mate, nakon čega su krizmanici pristupili sakramentu ispovijedi. Svetom misom završio je subotnji program. Volio bih dodati kako mi je bilo prekrasno vidjeti kako su krizmanici ostali još koji sat s nama na igri i druženju u prostoru ispred crkve. Posebno je bilo što su nam se u toj igri pridružili i naši dragi pavlini.

Nedjelja je započela pjesmom i jutarnjom molitvom. Slijedila je tema Duh Sveti, u kojoj je fra Mate svojim krizmanicima govorio o 3. Božanskoj osobi i što ih sve čeka na sakramentu potvrde. Nakon teme slijedio je nagovor i molitva Duhu Svetomu koju je vodio fra Mate i za mene je ovo svakako bio najbolji dio duhovne obnove. Animator Joško svjedočio je svoj Apostolat, i kako služiti svojoj zajednici slušajući Božji glas. Posljednja točka duhovne obnova bila je nedjeljna sveta misa, a nakon fotografiranja krizmanici su ostali još neko vrijeme na igrama u dvorištu samostana.

Odabrani dojmovi sudionika:

Naučila sam da je Bog posvuda i da djeluje svugdje i da može djelovati i u nekoj osobi, a doživjela sam puno svjedočanstva i lijepo sam se zblizila s Bogom. Naravno, čini mi se da sam postala bliža i da sada više vjerujemo zbog puno svjedočanstva drugih. Zajedničke igre jer smo tada bili svi na okupu i družili se, a i svjedočanstva.

Kakav god sam Bog me voli, Bog je živ, On je tu, Duh Sveti djeluje, čuda su svugdje oko nas.Da, Bog mi je bliže, kao otac mi je. Svjedočanstva p. Mate pogotovo o Duhu Svetom, jer su posebno duboka i životna.

Naučila sam da smo svi vrijedni, da je najbitnije mišljenje Boga a ne od ostalih, da znamo ljubiti i voditi bližnje, da pomažemo. Da, mislim da sada imam bolji odnos. Klanjanje u petak mi je bilo najljepše. Ugođaj je bio predivan i osjećala sam se sretno i mirno.