Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u Ivancu (26. – 28. 4. 2024.)

Dana 26. 4. 2024. još jedna nova ekipa Kursiljo animatora uputila se u Ivanec na još jedan od mnogih krizmaničkih tečajeva. Ovu ekipu super kul Kursiljo animatora činili su: Petra Hudoletnjak na čelu kao rektorica te njezini drugostudentski animatori – sestre Rajković, bračni par Grbelja, desna ruka Martin Filipov, Joško Martinec te Katarina Nika Pernar koja je nažalost bila s nama samo u petak.

Tečaj je započeo okupljanjem krizmanika oko 18:00h, predstavljanjem Kursilja i animatora. Nakon što smo posvjedočili zašto smo tu i što nas to jako veže za Kursiljo, krizmanicima smo predstavili jednu predivnu priču naziva „Drvenci“. Ako su neki i pomislili da je priča dosadna ili im je pala koncentracija, naš animator Roko svojim glumačkim talentima pobrinuo se za to da pozorno slušaju😉. Odmah nakon Drvenaka koji su krizmanike upoznali sa njihovim Stvoriteljem, vlč. Balatarić  otkrio je krizmanicima ljepotu življenja i istinu o tome „Tko sam ja?“ ukazavši na to kako smo svi vrijedni, jedinstveni i nezamjenjivi zato što je svakoga od nas Bog stvorio na svoju sliku i priliku te se u tome nalazi naša najveća vrijednost. Došlo je vrijeme i za prve radove u grupama u kojima su se krizmanici i animatori međusobno upoznali jedni s drugima, razmjenili mišljenja i komentare vezane za teme koje su čuli i detaljnije se upoznali s time što ih sve očekuje ovaj vikend. Nakon radova u grupama došao je red i na dugoiščekivanu pauzu za grickalice.

Ipak, svemu što je lijepo brzo dođe kraj pa tako i našoj kratkoj pauzi. Uslijedilo je svjedočanstvo naše drage KNP koja je krizmanicima posvjedočila kako je ona tragala za svojom vrijednošću te kako i gdje ju je na kraju pronašla. Nakon divnog svjedočanstva uslijedio je još divniji rad u grupi. Prvi dan tečaja završio je obavijestima za sutrašnji dan.

Drugi dan, odnosno u subotu 27. 4. tečaj je započeo molitvom, pismom podrške i kratkim razgibavanjem kojeg su vodili Joško i Martin. Nakon razgibavanja uslijedila je tema “Milost” + “osoba Isusa Krista” koju je također držao vlč. Siniša, a nakon teorijskog znanja naša draga Petra pobrinula se za to da kroz njezinu temu “Kršćanski život je drugačiji” + “Produbljivanje” shvatimo značenje milosti u čovjekovu životu i upoznamo ljepotu produbljivanja odnosa sa Gospodinom. Nakon predivnog svjedočanstva koje je animatorima, a i nekim krizmanicima izmamilo suze na oči, došao je red na još jedan rad u grupi. Nakon rada u grupi, uslijedila je još jedna svećenička tema, a to je ovaj put bila tema “Sakramenti”. Nakon kratke pauze bračni par Grbelja ispričao nam je temu “Čistoća” nakon koje su vrlo rado odgovorili na mnoga zanimljiva pitanja krizmanika vezana uz ovu temu.

Kako krizmanicima, ali ni animatorima ne bi postalo predosadno i monotono, bilo je vrijeme za pojesti nešto! Nakon predobrog ručka, uslijedile su i predobre igre koje su vodili Joško i Ama(j)lija.

Nakon što smo se svi malo opustili i najeli, došao je red na našega Joška i njegovu “Kičmu”. Uz zaziv Duha Svetoga na početku, cijelo svjedočanstvo je prošlo dobro i dotaklo je mnoge krizmanike. U radu u grupi krizmanici su počeli pisati pisma roditeljima i također su dijelili iskustva vezana za Joškovu temu. Kako se drugi dan duhovne obnove bližio kraju, došao je red na primanje sakramenta svete ispovijedi nakon kojega je uslijedilo kratko klanjanje koje je pjesmom i pjevanjem animirao župnik.

U nedjelju smo sa tečajem započeli jutarnjom molitvom i čitanjem još jednog pisma podrške, a nastavili smo u zaigranom tonu, odnosno puhanjem vjetra. Vjetar je puhao, puhao i župnika sa temom „Duh Sveti“ nam dopuhao. Nakon što nas je župnik zabavio i naučio mnoge nove stvari o Duhu Svetom, naša animatorica Lucija svjedočila nam je o tome kako je ona apostol u svojoj obitelji, na fakultetu i među prijateljima. Kako ne bi sve ostalo samo na župniku i animatorima, došlo je vrijeme i na posljednji rad u grupi u kojem su krizmanici bili slobodni podijeliti na koje načine su oni apostoli u svojem životu. U 10:30h uputili smo se na Svetu misu nakon koje su krizmanicima bili podijeljeni Kursiljo križići uz poruku: „Neka ovaj križ bude simbol tvoje vjere u Krista“. Uslijedilo je predstavljanje Kursilja roditeljima, zahvale, dijeljenje dojmova animatora i krizmanika o samom tečaju te davanje pisma roditeljima koja su, kao i svaki put, izmamila najljepše osmijehe na licima roditelja i njihovih mladih. Kraj ove duhovne obnove obilježili smo zajedničkim fotografiranjem i još malo ostali pričati sa krizmanicima koji su bili puni zahvala i osmijeha.

Odabrani dojmovi sudionika:

Naučio sam da je život sa Bogom puno ljepši i lakši. Promijenio je moj odnos, kada sam shvatio koliko je ljudi i kako zapravo Bog pomogao. Posebno mi je lijepo bilo raditi u grupi sa prijateljima i tema tko sam ja

Mnogo raznih problema i kako su to pojedinci rješavali, kako su se osjećali i koliko su bili pouzdani u Boga. Mislim da mi se vjera još više učvrstila i ojačala.

Naučio sam kako poštivati Boga i kako više biti uključen u stvari s njim, naravno bilo je još mnogo zanimljivih događaja. Da, sigurno ću nastaviti hodati u crkvu nakon krizme jer sam osjetio toplinu u srcu.