Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u Mariji Bistrici (13. – 14.01.2024.)

1. i 14. siječnja 2024. održao se krizmanički tečaj u Mariji Bistrici. U petak, 12.siječnja ekipu od 10 animatora iz Zagreba i Garešnice: Andrija Turković, Filip Bambir, Noa Kovačević, Paola Ceković, Šimun Klepo, Marko Beljan, Ema Androci, Fran Škoda, Isabelle Markunović i Antonela Kašćel s rektoricom Marijom Novak dočekao je s radošću đakon Vedran Jakić. Đakon je nas animatore u petak upoznao sa smještajem, prostorom za održavanje krizmaničkog tečaja te su nas ugostili zajedničkom večerom. Subota je započela okupljanjem krizmanika te međusobnim upoznavanjem. Uveli smo ih pričom o Drvencima iz koje su mogli odmah na početku spoznati koliko je Božja ljubav prema nama velika. Nakon toga, uslijedila je tema “Tko sam ja” koju je vodio đakon. Svojom temom i predivnim Biblijskim citatima dočarao nam je kako smo svi darovani, vrijedni, originalni, krhki i slobodni, kako nas je Bog stvorio na svoju sliku, ali je stvorio puno različitih slika te slikovito prikazao kako je ovca slobodna otići od svog stada, no ona uvijek slijedi svog pastira i tako uvijek bude sretna. Nakon teme, krizmanici su imali rad u grupi s njihovim animatorima gdje su se mogli malo bolje upoznati i započeti razgovor o Drvencima i temi te se tako opustiti. Svi smo se još više opustili nakon prve pauze s grickalicama. Naša Paola ispričala nam je kako je ona u svojemu životu tragala za vrijednošću i gdje ju je na kraju spoznala. Nakon još jednog rada u grupi, animatorica Ema posvjedočila nam je kako je njezin kršćanski život drugačiji od kada je upoznala Krista. Šimun svojim Igrama nas je sve razigrao, probudio u svima nama natjecateljski duh te su se tako krizmanici još više zbližili s animatorima. Nakon trčanja, smijeha i zabave okrijepili smo se zajedničkim ručkom i sokovima. Nakon toga, Šimun je posvjedočio što je to u njegovom životu stvaralo zapreke i kočilo ga u svojoj temi “Zapreke i kralježnica” te koje su sve osobe činile njegovu kralježnicu i na koji način su ga podizale. U radu u grupi krizmanici su sa nama animatorima popričali o temama, igrama te su pred kraj grupe pisali pisma svojim roditeljima. Nakon kratke pauze, Filip i Antonela su nam posvjedočili o jednom drugačijem načinu hodanja, a to je hodanje u čistoći. Ispričali su koje plodove takav način hodanja njima donosi te radosno odgovorili na mnoštvo pitanja radoznalih krizmanika. Zatim smo se svi zajedno uputili u baziliku Majke Božje Bistričke na pokorničko bogoslužje i ispovijed te smo se nakon toga uputili na svetu misu na kojoj je đakon u propovijedi imao temu “Sakramenti”. Svojom temom, krizmanicima je detaljnije objasnio i približio što ih čeka na svetoj potvrdi koju će uskoro primiti.

U nedjelju smo tečaj započeli pismima podrške te temom „Duh Sveti“ u kojoj nam je đakon približio Duha Svetog kroz nekoliko zanimljivih usporedbi. Nakon njegove teme, naš Fran nam je ispričao kako je i gdje sve on apostol i potaknuo  kako mi svi zapravo možemo biti apostoli. U zadnjem radu u grupi, krizmanici su se još malo ispričali sa svojim animatorima te napisali svoje dojmove o tečaju. Uputili smo se na svetu misu s narodom i roditeljima koju je predvodio župnik i rektor vlč. Domagoj Matošević, nakon koje su krizmanici zajedno s animatorima došli natrag u dvoranu. Roditelji su imali kratku duhovnu obnovu za sebe te su im tada krizmanici uručili svoja pisma koja su im ranije napisali. To je bilo popraćeno suzama roditelja i pjesmom. Animatorica Antonela podijelila je svoje iskustvo s tečaja roditeljima zajedno s dvoje krizmanika, a animator Šimun je nakon kratkog videa o Krapnju objasnio što to Krapanj je i sve potaknuo na dolazak. Svi smo se zajedno poslikali i pozdravili nakon čega je tečaj završio. Tečaj je bio popraćen s jako puno smijeha, suza radosnica, molitve, iskrenih razgovora i vremenom s Bogom.

Dojmovi krizmanika:

Naučila sam više o Bogu, Isusu i Duhu svetomu. Naučila sam kako je vjera važna i kako može promijeniti život, dati ti samopouzdanje i pokazati ti pravi put.

Naučila sam tko sam ja i tko je Bog. Naučila sam da je Bog uvijek tu za mene i da nikad nisam sama. Naučila sam da me Bog voli ovakvu kakva sam i da je Bog moj najbolji prijatelj