Osvrt i iskustvo na krizmanički tečaj u župi Blaženog Alojzija Stepinca u Koprivnici (6.10 do 8.10.2023)

Od 6. do 8.10.2023. odvio se krizmanički tečaj u Župi blaženog Alojzija Stepinca u Koprivnici. Rektor tečaja bio je Borna Babić, a ekipu animatora činili su: Luka Pintar, Fran Škoda, Martin Filipov, Ana Dumić, Nela Čančar te Josipa Rihtarić. Sva tri dana bila su prekrasna i vesela, a svojom radošću, velikim srcem i divnom gostoljubivošću svemu je pridonio i župnik Davor Šumandl.

Prvog je dana dio animatora stiglo autom, a dio vlakom te nas je dočekala ukusna i obilna večera. Ubrzo nakon našeg dolaska dolaze mladi i tečaj je mogao započeti. Na prvi pogled bilo je primjetno da se radi o razigranim, ali i vrlo pristojnim te radoznalim osmašima. Tu smo blagoslovljenu večer započeli predstavljanjem i pričom o Drvencima, a na to se nastavila izvrsna tema vlč. Davora Tko sam ja? te je uslijedio rad u grupi. Iste nam je večeri animatorica Nela iznjela svoje svjedočanstvo u kojem govori kako je tragala za vlastitom vrijednošću, koje se bile neke prepreke i padovi u njenom životu koje su je zapravo vratile pravoj i jedinoj Istini – Bogu koji joj neprestano ukazuje na vrijednost njena postojanja. Prva večer činila se poprilično dugom, ali je sve teklo u miru i dobroj orgnizaciji.

Subota nam je bila uljepšana od samog početka: prekrasnim doručkom, jutarnjom molitvom i divnim melodijama gitare kojima su Ana i Fran dočaravali radost koju želimo prenijeti krizmanicima. Uslijedilo je i 15ak minuta igre u kojima smo se na poseban način približili mladima te pokazali koliku nam radost Krist daje i u najkraćim trenucima druženja. Naravno, bitno je napomenuti da se prije svake teme na projektor prikazivao jedan od kraćih pripremljenih filmića kao uvod: Povratak Isusu, Team Hoyt, o Nicku Vujičiću te o Duhu Svetomu. Nakon igre ponovno je na red došla svećenička tema pod nazivom Milost. Nju nam je vlč. Davor pokušao približiti različitim životnim pričama te primjerima iz svakodnevnog života, zbog čega je krizmanicima bilo lakše shvatiti samu temu. Franova tema Kršćanski život je drugačiji bila je uvelike dobro povezana s djelovanjem Božje milosti u njegovom životu te nam je iznio mišljenje kako se po djelovanju baš njegov život, kao život jednog kršćanina, razlikuje od života drugih. O ovim dvjema temama razgovarali smo u grupama te uzeli odmor za grickalice i zezanciju. Nadalje, tečaj se morao nastaviti dalje stoga je na red došla tema Sakramenti kojom je vlč. Davor ukazao na važnost svakog pojedinog sakramenta, i to s prekrasnim detaljima o njima. Vođeni i potaknuti da svjedoče baš na ovom tečaju, te nam se subote pridružio bračni par Kapitanić, Anita i Luka. Svjedočantstvo predbračne čistoće započeli su dirljivom i vlastitom autorskom pjesmom. Zadivili su krizmanike svojim pogledom na predbračnu čistoću te radošću kojom svjedoče ono na što ih je Krist pozvao. Nakon njihova svjedočanstva animatori su se odlučili na dugih sat vremena igre u kojoj nije nedostajalo osmijeha zbog Nelinih izvanrednih ideja za zabavu. Ručak koji je uslijedio bio je neopisivo odličan i došao je kao odlična okrepa nakon velikih igara. Kako bismo se smirili i polako uveli u raspolođenje za ispovijed i klanjanje, Ana je iznijela svoju temu Zapreke i Kralježnica. Ona je svojom temom otvorila srca mnogih jer je pokazala koliko se Bog proslavio kroz njen karakter i brojne padove te je izgradio u osobu koja je danas. Također se i o njenoj temi govorilo u grupama, a  uz to svaka je grupa dobila još dodatno vrijeme kako bi napisala vlastitu molitvu vjernika te kako bi svatko napisao pismo roditeljima. Nakon iscrpnih radova u grupi Krista smo proslavili ispovjedajući se te klanjajući Mu se, i to sve unutar sat i pol vremena. Klanjanje je završilo slavljenjem u kojem su nam se svojim talentima pridružili i župni animatori. Svo druženje toga dana nastavilo se do kasnijih večernjih sati. Bilo je puno zabave i smijeha. Mladi su počeli sve više shvaćati da i oni usitinu imaju svoje mjesto u Crkvi i da su prihvaćeni.

Na samu nedjelju bilo je teže ustati, ali čim smo ugledali nasmijane mlade kako dolaze puni radosti i želje za još više Njega, bilo nam je drago provesti još koji sat s njima.  Dan smo započeli pjesmom Bože moj, što je jutro, a nastavili ga svećeničkom temom o Duhu Svetomu. Župnik Davor mladima je objasnio kako je bitno odmotati svaki dar Duha Svetoga koji će dobiti po sakramentu Svete Potvrde baš kao što odmotaju vjerojatno svaki rođendanski dar koji dobiju. Također, u svakom su trenutku tečaja animatori ustrajali u tome da budu apostoli jedni prema drugima, ali ponajviše apostoli koji će baš ovim mladima donijeti Kristovu ljubav. Tako je naš animator Martin pokušao krizmanicima približiti vlastito djelovanje kao Božjeg apostola u vlastitom okruženju kako bi i njihova srca potaknuo na odluku da postanu Kristovim apostolima. Približilo se vrijeme za posljednji rad u grupi te Sv. Misu koja je bila odslužena uz brojne ministrante i pjevače. Sveta Misa završila je zahvalom svećenika i rektora, predstavljanjem Kursilja te vrlo emocionalnim i prekrasnim trenutkom u kojem su mladi roditeljima uručili svoja pisma. Sve u svemu, ovaj tečaj u našim će srcima ostati zapamćen kao jedan od najblagoslovljenijih i najdražih tečaja koji je i nama samima donio brojne plodove i u kojima smo se prisjetili što znači biti uistinu bezbrižno i sretno Božje dijete čijim planovima On upravlja, baš kao što je upravljao cijelim ovim tečajem koji smo nekoliko dana ranije predali u Njegove ruke.

De colores!