Osvrt i iskustvo na tečaj za krizmanike Župa Sv. Šimuna i Jude Tadeja apostola, Zadar – Bokanjac (26. 01. – 28. 01. 2024.)

Kako možeš znati da je ispred tebe jedan predivan vikend? Kad znaš da te čeka krizmanički tečaj u sunčanom Zadru i kad ti je put do tamo popraćen glazbom, smjehom i radosnim licima animatora. Tako smo se mi –  animatori Karlo Mitrović, Petra Jelinčić, Antonija Radić, Paola Ceković i Dragica Udiljak iz Zagreba te rektor Matija Sučić iz Kaštela – uputili prema Bokanjcu kod Zadra, gdje nas je dočekao naš domaći animator Jakov Grgić.

Domaći župnik don Ronald Jelić ugostio nas je u prostorijama Katoličke osnovne škole „Ivo Mašina“. Sigurno su dječji crteži i plakati koji vise po cijeloj školi podupirali mali tečaj radosnog kršćanstva. Simbolično je bilo što je na ulaznim vratima učionice za krizmanike visio plakat sa slikom sv. Ivana Pavla II. s natpisom „Ne bojte se, širom otvorite vrata Kristu“. Naravno, to je „slučajnost“, ali je znakovito za centralnu poruku Kursilja, a to jest u potpunosti dopustiti Gospodinu ulazak u vlastiti život i na taj način živjeti radost na koju smo pozvani kao jedinstvena i bezuvjetno ljubljena djeca našega Oca. U skladu s tom porukom don Tomislav Končurat održao je prvu temu tečaja:  „Tko sam ja“. Naveo je kako je čovjek u današnje vrijeme vrlo stisnut u sebi te okružen samoćom i skrivanjem. Pitanje na odgovor kako upoznati sebe je zapravo pitanje tko i što nas definira. Odgovor na to daje Bog koji svakom čovjeku govori: „Ti si kćer moja ljubljena/Ti si sin moj ljubljeni.“ U tom kontekstu je Paola održala prvo svjedočanstvo kada je podijelila svoje iskustvo s Traganjem za vrijednošću. Kao srednjoškolka je krizmanicima autentično podijelila vlastite poteškoće, sumnje i izazove u odrastanju kao i pronalaženje sebe. Mir i svoj identitet je pronašla kada je tragala za Bogom koji – kao što se sa uvodnom pričom Drvenaca poklapa – nama želi reći: „Tebi bi trebalo biti svejedno šta drugi misle…Važno je što Ja mislim… Kako je lijepo što si ovdje“. Petak je u smislu Kursiljo-niti bio naravno još obilježen sa radovima u grupi. Vrhunac prvog dana tečaja je bilo klanjanje pred Presvetim koje je predvodio don Tomislav. Rektor Matija pobrinuo se za duhovnu glazbu putem Youtube – s obzirom da je ova animatorska grupa bila zapečaćena kao „Glazbenik – Error 404 – not found“. Degustacija različitih vrsta pizze te izmjena iskustava i dojmova međusobno, s don Tomislavom i don Ronaldom je za animatore bio odličan svjetovni „finish“ za prvi dan tečaja.

Subota je pozdravila nas animatore i krizmanike s toplim sunčanim zrakama Zadra. Nakon jutarnje molitve krizmanici čuli su pismo podrške naše animatorice koja je, kao bivša krizmanica, navela svoja iskustva s Kursiljom i ohrabrila ih da budu otvorena srca kako bi Bog mogao ući u njihov život i biti njihov oslonac u životu. U skladu sa tom porukom je don Tomislav održao temu „Milost“. Na pitanje: „Što je zapravo milost?“ nadovezao je pitanje mislimo li mi, odnosno osjećamo da Bog svakom od nas govori: „Ti si kći moja ljubljena / Ti si sin moj ljubljeni.“ Milost dakle nije „nešto“ nego zapravo „netko“ – Duh Sveti. Milost je blagoslov. Milost zahtijeva otvoreno srce za Gospodina. Kroz temu „Kršćanski život je drugačiji“ Petra je svjedočila o izazovima, ali i blagoslovima u njezinom životu prateći Božji put. Nadovezujući se na Kršćanski život, don Tomislav je obrazložio sakramente i istaknuo krizmu te moć Duha Svetoga. Kako Duh Sveti u našoj svakodnevnici može djelovati Karlo posvjedočio nam je iz svoga života kada je govorio o Zaprekama i kralježnici. Pri tome je slikovito objasnio pojam „Zapreke i kralježnice“: „Zamislite da stojite na staklenom, lako lomljivom podu. Morate pažljivo hodati da ne pukne. Nosite jedan teški objekt u rukama. Odjednom ugledate 100€ na podu. Nemate slobodne ruke da podignete jer nosite objekt. Ali ako pustite objekt, onda će se srušiti pod, i vi i 100€ će isto nestati. Morate dakle nekome dati objekt da vam ta osoba to kratko pridrži ili zajedno da nosite, kako bi mogli podignuti novac. Tako su vam zapreke i kralježnica.“ Subota je bila još popraćena s igrama u dvorištu škole i izazvala dječju radost. Ispovijed i sveta misa obilježili su kraj jednog bogatog dana.

Zadnji dan tečaja započeli smo jutarnjom pjesmom, molitvom i pismom podrške. Slijedilo je svjedočanstvo Marine Jelić, dugogodišnje suradnice Kursilja u Zadru. Istaknula je djelovanje i moć Duha Svetoga u njezinom životu. Zadnje svjedočanstvo tečaja je održala Petra kada je obrazložila kako biti apostol. Posljednji rad u grupi zapravo je pokazao da „Duh Sveti puše kada i kako hoće – i to često tiho“: Većina animatora je imalo jednu tihu i povučenu grupu krizmanika; dojmilo se da krizmanici nisu bili zainteresirani za rad u grupi. Međutim, krizmanici su u nekim grupama izrazili kako im je taj rad u grupi bio zapravo najdraži i najbolji tijekom tečaja.

Na svetoj misi sudjelovali su i roditelji krizmanika i mogli vidjeti prve vidljive plodove tečaja. Mi animatori smo bili ponosni na „naše“ krizmanike, jer su u radu u grupi pisali molitve vjernika koje su na misi dobrovoljno i pouzdano pročitali s ambona, isto kao i misna čitanja. Župnik je prethodno dao prijedlog da krizmanici čitaju iz klupa, jer vjerojatno neće htjeti biti na ambonu. No, oni su nam pokazali svoju odvažnost. Nama animatorima ta se misa radi župnog zbora i pjesama urezala u naša srca i pamćenje. Za kraj je još slijedio sastanak sa roditeljima koji je bio vrlo emotivan i popraćen kojom suzom roditelja jer su krizmanici izručili pisma koje su pisali u radu u grupi. Roditeljima su podijelili za što se njima zahvaljuju, što im je žao i što im žele reći. Predstavljanje Kursilja i Krapnja je zaokružio ovaj tečaj koji ih je – po izjavama krizmanika – privukao Bogu i jednom ljetovanju na Krapnju. Sunce i smijeh na završnoj zajedničkoj slici su ogledalo ovog predivnog i bogatog vikenda – za krizmanike i za nas animatore. Bogu hvala!

Dragica Udiljak