Search
Close this search box.

Osvrt na 1. termin za studente i mlade na Krapnju (23.7.-30.7.2022.)

Prvi termin za studente i mlade na Krapnju ove godine započeo je 23.7. na blagdan sv. Brigite Švedske, a završio je 30.7. na blagdan sv. Petra Krizologa. Nakon spontanog okupljanja i prijava, termin je službeno započeo svetom misom u crkvi, a potom i večerom. Na večernjem upoznavanju predstavio nam se rektor Luka, 14 animatora te 3 svećenika; naš domaćin vlč. Andrija Vrane, vlč. Kristijan Stojko i vlč. Petar Mlakar. Svećenici, animatori i rektor su kroz cijeli tjedan bili na usluzi 87 sudionika koji su došli iz svih dijelova Lijepe Naše te dijaspore. Nakon upoznavanja izvlačili smo svoje štićenike koje smo čitavi tjedan pratili molitvom i bili njihovi anđeli koji su ih darivali porukama i slatkišima. Zatim je uslijedila večernja molitva koja nas je umirila i omogućila da u miru pođemo na spavanje.

Nedjelju smo započeli doručkom, a zatim smo čuli prvu svećeničku temu „Tko sam ja?“, koju je održao vlč. Andrija Vrane. Nakon teme smo se zajedno uputili u crkvu na slavljenje sv. mise. Slobodno vrijeme iskoristili smo za razgovor, druženje, igranje odbojke, sviranje i kupanje. Poslije ručka slušali smo prvu laičku temu „Traganje za vrijednošću“, u kojoj nam je animator Marko Begić posvjedočio gdje je i kako tražio vrijednost prije nego što je uistinu susreo Boga. Nakon teme uslijedio je prvi rad u grupi te međusobno upoznavanje sudionika svoje grupe i animatora/ice. Navečer smo imali zabavne igre koje su vodili animatorica Antonia i animator Joško. Nakon povezivanja putem igre, uslijedila je večernja molitva i odlazak na počinak.

Ponedjeljak je započeo svetom misom u crkvi, a zatim smo doručkovali. Ljubitelji sporta mogli su prijepodne provesti igrajući turnir u odbojci. Potom je uslijedila svećenička tema „Milost i sakrament krštenja“ koju je održao vlč. Kristijan Stojko, a nakon ručka i laička tema „Kršćanin u svojoj crkvi“ koju je svjedočio animator i bogoslov Karlo Špoljarić. Nakon rada u grupi, druženja i kupanja u slobodno vrijeme te večere uslijedila je večernja molitva koja je nazvana „Marijanska večer“, a održala se ispred gospe Lurdske.

U utorak smo dan također započeli svetom misom te nakon mise doručkom.  Prva tema toga dana bila je laička, a zove se „Kršćanski život je drugačiji“, koju posvjedočila naša animatorica Antonia Kerečeni. Nakon rada u grupi, ručka i poslijepodnevne pauze, slušali smo još jednu laičku temu, a to je „Produbljivanje“, koju je imao naš animator Luka Rasinec. Prije odlaska u rad u grupi pjesmom smo čestitali imendane Anama, Aniti i Jani. Večer je provedena u znaku kviza kojeg je pripremio rektor Luka. Kviz je bio zabavan, nešto smo novo naučili, a na koncu smo pjevali i plesali prije nego smo otišli na večernju molitvu i spavanje.

U srijedu je bio malo drugačiji dan. Nakon doručka smo imali radnu akciju koju je po običaju predvodio vlč. Andrija Vrane. Radosno smo sudjelovali u radnoj akciji čišćenja samostana i uljepšavanja okoliša koji nas očarava svojom ljepotom. Nakon dobro odrađene radne akcije, otišli smo na zasluženi odmor, a prije ručka smo poslušali i svećeničku temu „Euharistija“, koju je održao vlč. Petar Mlakar. Poslije ručka uslijedila je laička tema „Zapreke + kralježnica“, a posvjedočio ju je naš animator Joško Martinec. Zbog tri naleta jake kiše, tradicionalna misa u Cezareji prebačena je za petak, tako da smo večernju misu slavili u crkvi.

Četvrtak smo započeli jutarnjom svetom misom, a poslije doručka sudionici su imali priliku kupiti suvenire za svoje štićenike. O laičkoj temi „Predbračna čistoća“ govorili su nam animatorica Lucija Komljenović i animator Luka Sente.  Sudionici su ovom mladom paru postavili niz zanimljivih pitanja. Nakon ručka u šutnju nas je uveo vlč. Kristijan Stojko. Cijeli je kamp utihnuo pa smo imali priliku osluškivati našeg Gospodina. Presveto su čuvali naši animatori i animatorice te smo mogli u bilo kojem trenutku doći u crkvu, pomoliti se i biti u tišini. Šutnju smo završili klanjanjem u crkvi, gdje smo uz meditaciju vlč. Petra Mlakara i uz duhovne pjesme mogli osjetiti Božju prisutnost svuda oko nas. Pružena nam je i predivna prilika da svatko od nas dotakne Presveto, da prinese svoju molitvu ili zahvalu te mogućnost da poljubimo oltar.

Petak je bio pomalo drugačiji jer nije započeo svetom misom već jutarnjom molitvom na molu našeg domaćina vlč. Andrije. Kursiljo nit dovela nas je do zadnje laičke teme „Apostolat + mi i svijet“, koju nam je održala naša animatorica Marina Jedinak. U svjedočanstvu se osvrnula kako svoju vjeru širi drugima. Nakon teme imali smo posljednji rad u grupi. Slobodno vrijeme smo iskoristili na kupanje i druženje. Nakon poslijepodnevnog dijeljenja dojmova u  Betaniji uslijedila je uvijek posebna misa u Cezareji. Večer je zaključena balom anđela na kojem su štićenici saznali tko je bio njihov anđeo kroz ovih tjedan dana. Potom je druženje i pjevanje trajalo dugo u noć.

Posljednji dan na otoku Krapnju započeo je svetom misom koju je predvodio vlč. Petar, a nakon doručka uslijedilo je spremanje i odlazak brodom s Krapnja. Ovaj tjedan je mnogima bio nezaboravan; neki su dobili odgovore na svoja pitanja, neki su stekli nove prijatelje, a drugi ojačali svoja postojeća prijateljstva. Krapanj je uistinu posebno mjesto na Zemlji.

‘Ove sam godine bila prvi puta na Krapnju jer mi ga je preporučila prijateljica. Nitko tko je bio nije htio otkriti specifične detalje o programu jer kako kažu “najbolje je ne imati očekivanja”. Zaista, sada kada sam to iskusila stvarno se slažem s njima. Na Krapnju sam doživjela i više nego što sam htjela u duhovnom pogledu i shvatila da je naša vjera puna radosti te da to trebamo svjedočiti i drugima oko nas. Također, imala sam priliku družiti se s velikim brojem predivnih ljudi. Atmosfera je bila fantastična. Kada sam tražila mir na otoku bih ga našla, kada sam htjela zabavu družila bih se s ljudima koji bi me nasmijali do suza.’

‘Na Krapnju sam uvidio kako veliku moć imamo mi ljudi savršeno stvoreni na sliku Božju, puni ljubavi i Duha Svetoga. U svim tim ljudima sam vidio apostole ljubavi i jako prisustvo Isusa Krista, doslovno Božje kraljevstvo na Zemlji, ne mogu zamisliti kako tek izgleda ono nebesko. Mnogo sam razmišljao o tome: „Čekaj, zašto je ovdje sve tako posebno i nezaboravno? Što je to što nam daje takvu snagu i jakost?“ Odgovor je zapravo jako jednostavan, a leži u ljubavi koja nam je dana od Boga kao najveća energija koja pokreće cijeli svijet, a na nama je da je svakodnevno prakticiramo i širimo među običan puk kao pravi Kristovi učenici. E, sad kad mi je jasno da je ljubav najveća, neograničena, beskonačna energija koja nas sve čini tako sretnim, zašto onda nismo uvijek tako blagoslovljeni, u čemu je kvaka? A kvaka je u grijehu, napasti koja nam stvara negativne emocije (strah, nemir, tjeskobu, depresiju, anksioznost…), slabi moć Duha Svetoga i koči nas da širimo ljubav kako Bog zapovijeda. Krist, naš Gospodin voli hrabre ljude, ljude koji ne padaju u napast jeftinih životnih užitaka, ljude koji s ljubavlju nose svoj križ, ljude koje šire evanđelje, ljude koji su skromni i ponizni, ljude koje ljube svoje neprijatelje. Najviše mi se dojmilo to da se kroz cijeli ovaj termin nitko nije uzdizao, niti posvađao, niti povisio ton na drugoga. Pa zar nije Duh Sveti čudo Božje!? Stvarno neponovljivo životno iskustvo. Potičem sve ljude da dođu, dožive jačinu Božje ljubavi, zajedništva i Duha Svetoga Za kraj, neka nam ovaj lijepi citat iz Biblije bude poticaj da maksimalno uživamo u sadašnjosti jer je jedino ona dana od Boga, a prošlost i budućnost su stvoreni od negativnih ljudskih umova. “Tražite stoga najprije Kraljevstvo i pravednost njegovu, a sve će vam se ostalo dodati. Ne budite dakle zabrinuti za sutra. Sutra će se samo brinuti za se. Dosta je svakom danu zla njegova.”