Osvrt na formaciju glazbenog tima 19.01.2019.

19.01. na Međubiskupijskom sjemeništu u Zagrebu održala se formacija glazbenog tima Kursilja. Uz srdačnu dobrodošlicu vlč. Petra Mlakara već je na samom ulazu u prostorije sjemeništa zaigrao u nama duh radosti i isčekivanja čime će Gospodin obogatiti naše živote u idućih nekoliko sati. Susret je započeo međusobnim upoznavanjem i razgovorom sa vlč. Petrom, te su nam se nakon nekog vremena pridružili članovi katoličke evangelizacijske skupine Duhovni Kutak na čelu s voditeljem Stjepanom Arnušem. Nakon uvodne molitve Stjepan je s nama podijelio svoje vrijedno iskustvo voditelja zajednice i glazbenog tima. Govorio je o svojim počecima i samom nastanku zajednice, te time obogatio iskustvom sve prisutne.

Istaknuo je prije svega važnost 2 razine pjesme. Prva je – što točno određena pjesma znači meni, a druga – što ona znači onome kome ju pjevam. Vrlo bitna dimenzija duhovne pjesme jest i doživljaj pjesme kao molitve te činjenice da pjesmu ne možeš pjevati ukoliko ju nisi doživio srcem. Istaknuo je važnost razumijevanja zašto neku pjesmu pjevaš, te kako je bitno svojom molitvom vrlo usko ostati vezan uz samu tematiku pjesme. Pjesma je pokretač, pjesma je molitva, ona hrani dušu. Ne hrani svaka pjesma dušu u svakom trenutku. Konkretnost pjesme, njena priča i osjećaj, slike koju ona donosi je nešto što liječi dušu tamo gdje joj je u tom trenutku potrebno.

Konkretnim primjerima svetog Augustina i njegovog iskustva unutarnjeg obraćenja dok je slušao zbor u crkvi približio nam je bitnost ljepote pjesme te ju je prikazao kao most koji se spušta na mjesto u srcu koje boli. Ove riječi potvrdio je citatom Sv. Augustina: “O Bože, koliko sam suza prolio kod tvojih himana i pjesama! Kako sam bio ganut kad je tvoja crkva odzvanjala od lijepa pjevanja. Oni su tonovi balzam za moje uho i s njima se tvoja istina izlijevala u moje srce tako da je u meni plamtio žar pobožnosti.”

Također, Stjepan je spomenuo i J. K. Huysmansa – jednog od najboljih predstavnika naturalizma i autora knjige“ Uz dlaku“, koji se obratio preko slušanja gregorijanskog korala. Bog se koristio njegovom ljubavlju prema umjetnosti, te je ističući ljepotu kao univerzalan aspekt, u toj ljepoti mogao prepoznati Boga. „Ljepota je odsjaj Boga“ i „Mislio sam da ću umrijeti od Božje ljubavi“ dva su vrlo upečatljiva i značajna poticaja na kojima se treba bazirati djelovanje duhovnog glazbenog sastava koji želi doprijeti do srca nazočnih ljudi.

Vrijeme provedeno sa članovima ove prekrasne zajednice proletilo je u trenu. Susret prožet molitvom i pjesmom duhovno je obnovio naša srca i obogatio sve prisutne za daljnje djelovanje u Gospodinovo ime. Susret smo završili Misom i klanjanjem pred Presvetim oltarskim sakramentom predajući u molitvi daljnji put obje zajednice na slavu našega Gospodina.

Kao novi član Kursiljo glazbenog tima još jednom sam iskusila koliko je Gospodin velik u trenucima kada se prožmu specifičnosti talenata i darova različitih zajednica. Neizmjerno sam zahvalna što sam imala priliku prisustvovati ovom susretu koji mi je dao priliku prepoznati iznova gdje se moje srce najviše raduje. Vjerujem da smo svi prisutni jedni u drugima prepoznali veliki žar da kroz služenje i animatorstvo postanemo mreža isprepletenih srdaca preko koje će Gospodin ozdravljati ranjene, pronalaziti izgubljene, hraniti gladne i grliti odbačene.

Tražiti za druge, moliti za druge, služiti im u ljubavi – naša srca su u radosti potvrđivala – DA Gospodine! Tu smo. Koristi nas. Proslavi se u našim djelima i u našim pjesmama. Po našim instrumentima i našim glasovima.

Veliko hvala vlč. Petru, Duhovnom kutku i Gospodinu na izlivenim brojnim milostima. Izniman susret.