Osvrt na krizmanički tečaj na Čiovu (17.02.2023.-19.02.2023)

Dugo je naš rektor Matija Sučić tražio animatore za ovaj tečaj, ali njegova potraga je bila uspješna jer se devet animatora okupilo u Okrugu Gornjem u petak. Krizmanici su bili živahni, ali su bili i otvoreni za sve što smo im odlučili dati.

Cijeli tečaj započeo je molitvom i predstavljanjem Kursilja. Zatim je animatorica Korina pročitala prezentaciju o Drvencima. U samoj prezentaciji smo osjetili koliko smo vrijedni u Božjim očima i da Mu samo trebamo povjerovati. Zatim je slijedila tema “Tko sam ja” don Mire i tema “Traganje za vrijednošću” od animatora Marka Begića. U obje teme smo osjetili da se za vrijednosti traga cijeli život, ali da trebamo znati da bilo što učinili u životu, Bogu smo jednako vrijedni. Nakon tema je uslijedio rad u grupi gdje su se animatori bolje upoznali s krizmanicima. Uslijedile su razne šale, ali su krizmanici osjetili da nam mogu reći ono što zaista misle i da će biti prihvaćeni bez obzira na sve.

Drugi dan nas je dočekao nasmijan don Mirko koji je započeo jutarnju molitvu svirajući gitaru. Nakon molitve odmah je uslijedila i njegova tema “Milost” u kojoj nam je pričao o ispovijedi i da će svaki grijeh biti oprošten ako se iskreno pokajemo. Nakon njegove teme, svjedočio nam je Luka Sente koji je govorio o svojem iskustvu ispovijedi, ali i po čemu je Kršćanski život drugačiji što je i sam naslov njegove teme. Uslijedio je rad u grupi, a potom i sama ispovijed. Poslije toga su krenule igre, koje su svima izmamile osmijehe na lice. Igrali smo se “toljage”, “kapetana i mornara” i “vjetar puše”. Nedugo zatim smo ručali pizze, a onda smo slušali temu “Predbračna čistoća” od bračnog para Ivković. Krizmanici su mogli otvoreno i slobodno postavljati pitanja bračnom paru kako bi jasnije shvatili ovu temu. Don Mirko je pričao o temi “Sakramenti” u kojima je objasnio zašto su sakramenti bitni i što nam donose u životu.  Zatim je uslijedila animatorica Katarina Nika Pernar sa temom “Kralježnica” u kojoj je posvjedočila tko je za nju bio kralježnica u teškim trenutcima, ali i kome je ona bila kralježnica kada je to bilo potrebno. Potom smo imali rad u grupi u kojem smo pričali o obje teme i još više se zbližili sa krizmanicima, a nakon toga smo imali zajedničku svetu misu. Cijeli dan je bio isprepleten “razgovorom u hodnicima” što je i jedan od stupova samog Kursilja. Osim razgovora, bilo je puno šala i smijeha na svačiji račun, ali nije bilo ljutnje.

U zadnji dan ovog krizmaničkog tečaja smo krenuli sa kratkom molitvom, a zatim su temu “Apostolat” zajednički posvjedočili  animatorica Dorotea Hrenar i Filip Trčak. Oni su nam pričali o tome što nakon ovog tečaja, kako ne izgubiti ovu iskru koju su dobili u ova tri dana. Poslije njih opet nam je svjedočio don Miro o “Darovima Duha Svetoga”. Krizmanici su ispunili dojmove, a onda smo se zajedno uputili u crkvu na zajedničku misu. S time smo završili tečaj iako su neki krizmanici još ostali kako bi se još malo podružili s nama i zahvalili se na predivnom vikendu koji smo s njima proveli.

Katarina Nika Pernar