Osvrt na krizmanički tečaj u Brckovljanima (28.- 30.10.2022)

Od 28. do 30. listopada održan je krizmanički tečaj u župi sv. Brcka u Brckovljanima. Sedam animatora s rektoricom Anteom i župnikom Marinkom vodilo je tečaj za 50-ak krizmanika. U petak je program počeo u 20 sati, krizmanici su došli umorni iz škole, ali zainteresirani za sve što će kroz ova tri dana čuti. Na početku su se animatori predstavili, a rektorica je predstavila Kursiljo i objasnila što ćemo raditi na tečaju. Pričom o Drvencima zagrebli smo u temu „Tko sam ja?“ koju je održao vlč. Marinko. U toj temi vlč. Marinko je posvjedočio kako je on shvatio da ga Bog ljubi i kako smo svi jedinstveni. Zatim su krizmanici sa svojim animatorima otišli u prvi rad u grupi u kojem su se još bolje upoznali i napisali svoje „zvjezdice“ tj. vrline. Nakon radova u u grupama još smo se podružili uz igre, a onda smo se nakon večernje molitve uputili kućama na odmor kako bismo bili spremni za sutrašnji dan.

Subotu smo započeli jutarnjom molitvom, a zatim pjesmom i plesom za jutarnje razgibavanje. Uslijedila je prva laička tema „Traganje za vrijednošću“ u kojoj je Matea svjedočila o tome gdje je sve tražila svoju vrijednost sve dok je nije našla u Bogu, o našim iskustvima traganja razgovarali smo nakon teme u grupama. U pauzi smo odigrali još neke igre, a onda je vlč. Marinko održao temu „Milost“, a odmah nakon, na njega se nadovezao Filip s temom „Kršćanski život je drugačiji“ u kojoj je posvjedočio kako on živi kršćanski život u punini i koristi milosti koje mu Bog daje. U radu u grupi smo razgovarali o ovim temama, a onda nakon pauze došla je na red tema „Sakramenti“ kojom je vlč. Marinko napravio uvod za temu predbračne čistoće koju su svjedočili Luka i Tena. „Čistoća“ je bila neobična, ali jedinstvena jer su krizmanici mogli čuti od Luke kako izgleda čistoća u vezi, a od Tene kako izgleda čistoća u svakodnevnom životu. Napokon je došlo vrijeme za ručak koji su nam župljani brižno pripremili. Nakon ručka odmorili smo se kroz igre, a zatim slušali temu „Zapreke i kralježnica“ naše Katarine Nike u kojoj nam je posvjedočila kako se ona uz Božju pomoć bori sa zaprekama u svome životu. U grupama smo razgovarali o toj temi, a onda su krizmanici (neki prvi put) imali priliku klanjati se Isusu u Presvetom Oltarskom Sakramentu. Tijekom klanjanja svećenici su bili na raspolaganju za ispovijed. Na klanjanju smo čitali vrline koje su krizmanici pisali na zvjezdice prvi dan. Nakon klanjanja je subotnji program službeno završio, ali su svi još ostali u pjesmi, slavljenju i zajedništvu.

Nedjelju smo započeli rano tjelovježbom i plesom zajedno s prvopričesnicima iz župe. Nakon jutarnje molitve animator Ivan na slikovit je način objasnio krizmanicima tko je Duh Sveti i što znači slušati Njegove poticaje, a Hrvoje je u temi „Apostolat“ posvjedočio kako on sluša poticaje Duha i djeluje kao apostol u svijetu. Zatim su nam se pridružile časne sestre, Služavke Malog Isusa koje su krizmanicima pričale o pozivu i što znači odazvati se na Božji poziv. Zatim su svi krizmanici, animatori, prvopričesnici, časne sestre i ostali župljani sudjelovali na Svetoj Misi. Nakon mise smo roditeljima predstavili Kursiljo i otok Krapanj. Pozdravili smo krizmanike u nadi da su ovaj vikend doživjeli promjenu i osjetili radost zajedništva s Kristom u Crkvi. Ovaj tečaj posebno je obilježio smijeh i obilje igara u kojima su se krizmanici povezali i prepoznali radost u animatorima, svećeniku i časnim sestrama.

U nastavku izdvajamo neke od dojmova krizmanika:

„Ovaj vikend sam mnogo toga naučila. Bog je uvijek tu za nas te smatram da ću ubuduće uživati u misama.“

„Naučila sam kako je Bog blizu nas, koliko nas voli i da smo svi stvoreni s razlogom.“