Osvrt na krizmanički tečaj u Varaždinu (04.- 06.11.2022)

Od 4.11. do 6.11. u župi sv. Nikole biskupa u Varaždinu održan je tečaj za 49 krizmanika. Rektorica tečaja bila je Antonia Kerečeni, a animirale su ga Tihana Belčić, Petra Hudoletnjak, Ivan Ilčić, Šimun Klepo, Katarina Nika Pernar, Silvija Šoštarić i Luka Begović.

Program je započeo predstavljanjem Kursilja, posebno značenja njegova loga. Potom je uslijedila prezentacija o Drvencima koja nas je podsjetila na to da smo svi jedinstvena, željena bića koja je Bog stvorio baš onako kako je On to poželio. Prvu svećeničku temu „Tko sam ja“ održao je naš domaćin i župnik vlč. Stjepan Najman. Čuli smo kako nas je Bog volio i prije naših roditelja te da je nemoguće zamisliti svijet bez Boga koji je sav i svuda. Nakon prvog rada u grupi uslijedila je kraća pauza i igre. Potom je na red došla laička tema „Traganje za vrijednošću“, koju je održao animator Šimun. Posvjedočio je o svojim traženjima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom razdoblju te o tzv. trećoj sreći koju mu je Bog dao. Nakon drugog rada u grupi i obavijesti za sljedeći dan, završili smo s programom.

Subotnje jutro započelo je pjesmom, molitvom i pismima podrške drugih Kursiljista. Nakon kraće igre u dvorištu za razbuđivanje, uslijedila je prva svećenička tema „Milost“ vlč. Najmana. Naučili smo da je milost nadnaravni dar za vječno spasenje. Nastavak na ovu temu bilo je svjedočanstvo animatorice Silvije koja je govorila o temi „Kršćanski život je drugačiji.“ Posvjedočila nam je kako se promijenio njezin pogled na Boga i Crkvu te da danas Boga pronalazi u prirodi i drugim ljudima. Nakon rada u grupi i igara, u goste nam je došla mlada obitelj Mlakar. Oni su nam progovorili o predbračnoj čistoći u svojoj vezi. Krizmanici su pozitivno reagirali i postavili niz pitanja. Nakon intenzivnog prijepodneva, uslijedila je molitva Anđeo gospodnji, ručak i igre u dvorištu. Potom je na red došla nova laička tema „Zapreke + Kralježnica“, koju je posvjedočila animatorica Petra. U njezinu emotivnom svjedočanstvu, između ostalog, čuli smo kako probleme možemo pobijediti samo s Bogom i tada postajemo stabilniji. U posljednjem radu u grupi toga dana krizmanici su pisali pisma zahvale svojim roditeljima te molbu i zahvalu našem Gospodinu. Nakon toga preselili smo se u župnu crkvu gdje smo imali ispovijed i svetu misu. Između ostalog, na svetoj misi smo prinesli papiriće molbi i zahvala Bogu, koje su napisali naši krizmanici. Tema propovijedi bila je svećenička tema „Sakramenti.“ Nakon svete mise, u miru smo se razišli.

Zadnji dan tečaja započeli smo na isti način kao i subotnji. Potom je vlč. Najman govorio o temi „Duh Sveti“, a tu treću božansku osobu možemo definirati kao ljubav Oca i Sina. Nakon posljednje svećeničke teme uslijedila je i posljednja laička tema, a to je „Apostolat“, koju je održao animator Luka. Čuli smo kako je Duh Sveti djelovao i njegovu životu te kako on odgovara na Božje pozive i poticaje u svojoj svakodnevici. Nakon teme imali smo posljednji rad u grupi tijekom kojega su krizmanici pisali dojmove. Tečaj smo završili svetom misom s narodom, a na kraju tečaja krizmanici su podijelili pisma zahvale svojim roditeljima.

Luka Begović

U nastavku izdvajamo nekoliko dojmova:

Ovaj vikend sam naučio da nije bitno što drugi misle o meni i da me je Bog stvorio jedinstvenog.

Naučila sam da ne moram biti redovnik da budem apostol.

Naučila sam mnoge stvari o Crkvi, čistoći i općenito vjeri. Promijenio se moj odnos prema Bogu, trudit ću se više moliti. Bilo je  lijepo čuti kako je Bog promijenio živote ljudi.

Naučila sam da trebam biti svoja i ne brinuti se što drugi misle o meni, te otvoreno svjedočiti svoju vjeru.  Sada znam da me  Bog  voli onakvu kakva jesam.

Ovaj vikend mi je bio zanimljiv, upoznala sam nove ljude, povezala se više s Bogom i shvatila vrijednost Svetih misa, ispovijedi i molitve.   Osjećam se puno bliže Bogu, još nisma unijela nikakve molitve, ali ću se potruditi više moliti.  Bio mi je lijep rad u grupama jer sam čula što drugi misle i svjedočanstva su bila jako dirljiva i poučna.