Osvrt na krizmanički tečaj u Ivancu (4.-6.3.2022.)

U Ivancu se održao prvi krizmanički tečaj obasjan toplim ranoožujskim zrakama sunca koje je do kraja tečaja sjalo ne samo na, već i iz krizmanika. Radosni animatori pod vodstvom rektorice Petre Hudoletnjak dočekali su skupinu od tridesetak krizmanika u petak, 4.3.2022. u župnoj dvorani župe sv. Marije Magdalene. Predvečerje subote provedeno je u upoznavanju animatora i krizmanika, formiranju grupa i slušanju tema. Prvu je temu Tko sam ja? izložio vlč. Kristijan Stojko, župnik u Ivancu. U njoj je naglasio kako smo svi Kristovi prinčevi i princeze, a krizmanicima se približio i osobnim primjerima iz života, koji su ih dirnuli. Traganje za vrijednošću svjedočila je Ivana Janković koja je istaknula vlastite primjere traganja po krivim putevima da bi napokon svoju vrijednost pronašla u gledanju sebe Kristovim pogledom, a nakon teme je slijedila prva grupa. Subotnje je jutro započelo molitvom i tjelovježbom (koju je vodio Emanuel Kontrec) nakon koje je slijedila tema Milost (+3 Kristova pogleda) vlč. Kristijana na koju se nadovezao življi rad u grupi kakav je ostao do kraja tečaja. Kršćanski život je drugačiji + produbljivanje tema je kroz koju je Silvija Šoštarić predočila kako se njezin život promijenio od kad se vratila pod okrilje Crkve te naglasila važnost sakramentalnog života u nastojanju dohvaćanja Neba. Nakon radosnih radova po grupama i pauza provedenih u igri, smijehu i razgovorima, istog su prijepodneva Leon Matuza i Sara Ribić kroz temu Čistoća posvjedočili kako čisto hodanje u njihov odnos unosi radost, povezuje ih s Bogom i uči međusobnoj ljubavi koja svoj temelj nalazi u Ljubavi. Nakon ove teme slijedila je javna rasprava, a za svako su pitanje muški animatori obećali napraviti po sklek što je krizmanike potaknulo da napišu prekrasna pitanja čijim je odgovorima par dodatno temu konkretizirao i približio. Ručak je krizmanike i animatore dodatno zbližio. Nakon još jedne svećeničke teme Sakramenti i jedne laičke (Petra Hudoletnjak – Zapreke+kralježnica) u pomoć kod ispovijedanja je prispio vlč. Rafael Mikec te su nakon ispita savjesti i molitve krunice u crkvi svi krizmanici pristupili ispovijedi, a zatim je izloženo Presveto. Klanjanje je bilo ispunjeno naizmjeničnom molitvom, tišinom i pjesmama. Dan Gospodnji započeo je jutarnjom molitvom i natjecanjem u pjevanju, nakon kojeg su bili prikazani filmići o sv. Misi. Apostolat je svjedočio Luka Brodar. Zajedničkom slavlju Mise pridonijela su čitanja krizmanika u pokorničkom činu i molitvi vjernika. Nakon mise u dvorani je prikazan video s Krapnja, a krizmanici su pozvani da se pridruže u župne zajednice, osobito u Prijateljsku zajednicu koja predstavlja četvrti dan Kursiljo tečaja. Ispunjeni, radosni i zahvalni oprostili smo se (zasad) jedni od drugih obećanjem da ćemo se vidjeti četvrtog dana.

Osobito vrijedno na ovom tečaju bile su igre u kojima je do izražaja došla opuštenost i razigranost Djece Božje, a koje su bile izvedene tako da su direktno utjecale na kvalitetu tečaja i sjele baš kako su trebale, baš u pravom trenutku; duboka bratsko-sestrinska povezanost animatora koja je bila jedna od stupova tečaja; organiziranost rektorice i raspored koji je istovremeno bio fleksibilan i koji je sve čvrsto povezivao. Dokaz su Božjeg djelovanja na ovom tečaju bili iskreni dirljivi dojmovi krizmanika u kojima se mogla iščitati promjena, približavanje Bogu, osjećaj vrijednosti, ljubavi, drugačiji pogled na sebe i druge… Zahvalni Gospodinu, želimo hrabro koračati u četvrtom danu i molitvom za sve prisutne sudjelovati u izgradnji Božjeg Kraljevstva već ovdje na Zemlji.

Isječci nekih dojmova krizmanika:

Jako mi je drago što sam izdvojila ovaj vikend za duhovni susret. Bilo je jako lijepo i poučno. (…) Kao posebno vrijedno zapazila sam zajedništvo animatora i njihova potpora u radu. Svoju grupu sam doživjela na poseban način, teško mi je to opisati. Osjećala sam se ispunjeno i napokon prihvaćeno od strane drugih. Nitko mi se nije rugao i napokon me netko slušao. Osjetila sam posebnu toplinu animatora koju nisam osjetila već dugo.

Bilo mi je drago jer sam se zabavio i naučio puno novoga, ljudi su bili dobri i animatori još bolji. (…) Svi su bili otvoreni i iskreni i nisu se bojali što mi mislimo. Uvijek su krenuli na stvar i razumjeli nas oko nekih stvari koje mi sami nismo mogli. Sada gledam neke stvari drugačije i shvaćam da Bog dosta pomaže u dosta stvari. Prvo mi je bilo za 4, a sada na kraju 5 jer je bilo jako zanimljivo.“

Meni je jako drago zbog toga jer je bilo jako zanimljivo i doslovno osjećaš nešto posebno u srcu što te dirne.“

Posebno vrijedno u cijelom sadržaju je bio rad u grupi, zajednička molitva, klanjanje. Moja grupa je bila jako opuštena i puno smo razgovarali o svim temama. Poslije ovog moj odnos prema Bogu jako se promijenio i nadam se da ću češće dolaziti na takve tečajeve.“

Posebno vrijedno „da sam drukčiji od drugih i da sam poseban. Grupa mi se sviđala, bila je zabavna i šaljiva. Da, osjetio sam da me (Bog) ljubi, vodi i prati.“

Jako mi je drago (…). Osjetila sam prvi dan da sam dobrodošla i da pripadam ovdje. Smatram da sam promijenila svoj odnos s Bogom na bolje i zahvalna sam na tome. Najviše su mi se svidjela svjedočanstva naših animatora. Svi su bili jako hrabri i zahvalna sam im na tome što su podijelili svoje iskustvo sa nama. Veliko hvala jednoj animatorici koja mi je na Kursilju dala priliku da osjetim poziv. Svi animatori su bili odlično, a posebno hvala mojim animatorima na potrošenom vremenu i uloženom trudu u našu grupu. Velečasni i đakon su također jako dobro sve objasnili. Ne bih ništa mijenjala i definitivno bih ponovila ovo sve ponovo.“

Posebno vrijedno bilo je zamalo sve, a najviše klanjanje i rad u grupi. (…) Ovim susretom moj odnos s Bogom jeje se znatno promijenio i dosta toga sam naučila.“