Osvrt na krizmanički tečaj u Končanici (21.- 23.10.2022)

Od 21.10. do 23.10. u malenom zapadnoslavonskom mjestu Končanica nedaleko Daruvara održan je tečaj za 25 krizmanika. Rektor tečaja bio je Luka Begović, a animirale su ga Petra Pavlović, Anita Melec, Dora Puklin i Lucija Marija Bilić.

Program je započeo prezentacijom o Drvencima koja nas je podsjetila na to da smo svi jedinstvena, željena bića koja je Bog stvorio unikatnima i neovisnima. U tom tonu nastavili smo i dalje kroz prvu svećeničku temu velečasnog Tomislava Sanića – Tko sam ja?. Nakon prvog rada u grupi uslijedila je i prva laička tema koju je održala naša animatorica Petra – Traganje za vrijednošću. Posvjedočila je o svim svojim lutanjima i traženjima dok svoj smiraj nije našla u Bogu. Te večeri mirno i radosno završili smo prvi dan tečaja u duhu večernje molitve.

Subotu smo započeli raspjevano i u molitvi. Nakon što smo razbudili svoj duh, odlučili smo igrama razbuditi i svoja tijela. Uslijedila je i prva svećenička tema toga dana – Milost. Vlč. Sanić potaknuo nas je na razmišljanje o nesebičnom Božjem darivanju i o milostima koje Bog na nas svakodnevno izlijeva. Kako je tu Božju milost prihvatila i kako je promijenila svoj život živeći po Božjoj volji, posvjedočila nam je u prvoj laičkoj temi toga dana animatorica Lucija Marija Bilić u temi Kršćanski život je drugačiji. Nakon radova u grupi i kratkog druženja vlč. Sanić održao je drugu svećeničku temu  – Sakramenti, pričajući kako Bog po sakramentima na nas izljeva svoju preobilnu milost. Na red je uskoro došla tema Čistoće koju su posvjedočili rektor Luka i animatorica Dora pričajući o njoj kao o milosnom daru kojeg su odlučili prihvatiti. Uslijedio je zajednički ručak, a na stolu se, između ostaloga, našla i fina domaća juha, što je iznimno rijetko na krizmaničkim tečajevima. Osim dobre hrane, bilo je mnogo smijeha, razgovora i priča. Primjerice, učili smo češki jezik jer su gotovo svi krizmanici u ovom mjestu potomci Čeha, pa češki jezik koriste vješto kao i hrvatski. Nakon ručka igrali smo velike igre koje su nas zabavile i nakon kojih smo bili spremni za temu Zapreke + Kralježnica, koju smo obradili kroz dva video-isječka. Prvi je bio svjedočanstvo Nicka Vujičića, a drugi Lifehouse everything. Nakon teme i njezinog zajedničkog razmatranja, u radovima u grupi pisali smo molitve vjernika. Na koncu, kroz ispite savjesti pripremali smo se za sakrament Svete Ispovijedi, poslije koje su uslijedili klanjanje i Sveta Misa kojima smo završili drugi dan tečaja.

Zadnji dan tečaja započeli smo molitvom, pjesmom te smo čitali molitveni sat i pisma podrške (što smo činili i prethodnih dana). Vjeroučitelj Benjamin Alatić govorio nam je o Duhu Svetome kao o onome koji naše korake čini lakšima dok kročimo ovim svijetom. Nakon njega nam je animatorica Anita posvjedočila u temi Apostolat kako ona živi svoj život svakodnevno osluškujući glas Duha Svetoga. Nakon teme imali smo posljednji rad u grupi, tijekom kojega su krizmanici pisali dojmove. Tečaj smo završili veličanjem i slavljenjem Gospodina na Svetoj Misi zahvaljujući Mu na milosti koju nam je preobilno iskazao u ova tri dana.

Lucija Marija Bilić

U nastavku izdvajamo nekoliko dojmova:

Naučio sam da je Bog naš najbolji prijatelj, u dobru i u zlu.

Da, odnos prema Bogu mi se promijenio tako da sada molim i lakši sam u duši.

Ovaj vikend sam naučila da treba biti dobar čovjek i da treba vjerovati u sebe. Život neće uvijek biti lijep i drag. Promijenio mi se odnos prema Bogu tako da Ga još više volim i poštujem. Hvala ti, Bože, na svemu.

Zamolila bih župnika da ovi ljudi još jednom dođu ovamo i, ako treba, svaki dan ću se moliti za naš ponovni susret.