Osvrt na krizmanički tečaj u Pitomači – 25.2.-27.2.2022.

Od 25. do 27. veljače 2022. održan je Kursiljo tečaj za krizmanike u Župi sv. Vida u Pitomači. Tečaj je krizmanicima, koji su u petak znatiželjno, ali pomalo i uplašeno došli na župni dvor kako bi vidjeli što ih očekuje kroz vikend, pomogao u pripremi za svetu Potvrdu. U početku su se predstavili animatori i rektorica Ivana Krajačić. Krizmanike smo podijelili u grupe i ukratko im predstavili Kursiljo. Zatim smo pratili prezentaciju o drvencima te ih je vlč. Lovro Biškup pobliže upoznao s temom „Tko sam ja?“ Kako tragati za vrijednošću i na kraju je pronaći, iz primjera svog života, ispričao nam je Filip Jakopović. Nakon njegove teme uslijedio je rad u grupi u kojem su krizmanici bili slobodni komentirati, ispitivati te podijeliti svoja osobna iskustva. Subotnji smo dan započeli molitvom, pjesmom i igrama kako bismo se razbudili. Uslijedila je druga svećenička tema, „Milost (+3 Kristova pogleda)“ o kojoj nam je pričao vlč. Lovro i krizmanicima pokušao dočarati kolika je ljubav Božja te koliko je Bog neizmjerno milosrdan prema svojoj djeci. Ivana je pričala koliko mi, kao kršćani možemo svojim životom pokazati da smo drugačiji i o produbljivanju svoje vjere. O čistoći i njezinoj važnosti u životu katoličke mladeži govorili su Petra i Filip i time su krizmanike potaknuli na brojna pitanja kako bi im pobliže objasnili sve što ih zanima. Potrudili su se približiti život u čistoći i istaknuti njezine brojne plodove. Temu o „Sakramentima“ vodio je vlč. Lovro. Nakon ručka, nastavili smo s velikim igrama u kojima su se krizmanici još više zbližili međusobno, ali i s animatorima. O zaprekama u kršćanskom životu i kako nam problemi ojačavaju kralježnicu govorila je Petra. Nakon kratkog rada u grupi, započela je priprema za ispovijed koja je bila u crkvi. Za vrijeme ispovijedi molila se krunica i odmah nakon počelo je klanjanje. Ono je bilo svečano, ispunjeno molitvom, pjesmama i promišljanjem. U nedjelju ujutro, treći dan tečaja ponovno smo započeli molitvom te temom o osobi Duha Svetog. Tena je govorila o tome kako možemo biti apostoli, ne samo u Crkvi, već gdje god da idemo i kako je bitno uvijek svjedočiti svoju vjeru. Nakon rada u grupi krizmanici su napisali dojmove te smo se uputili na svetu Misu. Krizmanici su sudjelovali čitajući, svirajući i pjevajući. Rektorica Ivana je na kraju mise župljanima ukratko predstavila Kursiljo. Nakon mise bilo je vrijeme za rastanak, što je i krizmanicima, i animatorima bilo teško. Potrudili smo se u njima potaknuti želju za zbližavanjem s Bogom i s njihovom braćom i sestrama u Kristu, što imaju prilike u raznim zajednicama koje im župa nudi. Tečaj je nadmašio očekivanja većine krizmanika i njihova radost kroz taj vikend nama je bila najveća nagrada, a sigurni smo i radost Bogu u čije smo se ime i okupili.

U nastavku možete pročitati nekoliko dojmova:

Jako mi je drago što sam mogao odvojiti par dana za ovakav tečaj. Promijenili ste mi sliku Boga. Bilo mi je jako lijepo i srce mi je otišlo iz župnog dvora puno. Najviše mi se dojmila Filipova tema, vjerojatno što sam dečko, ali i ostale teme su bile jako lijepe. Cijeli tečaj bio je dobro organiziran, sve mi je bilo posebno na svoj način. Bio sam zadovoljan svojom grupom i čuo sam da je i drugima bilo lijepo u našoj i drugim grupama. Osjetio sam da je Bog s nama i počeo sam drugačije misliti o njemu (pozitivno). Prijedlog: ostanite isti. Ocjena 5.

Drago mi je što sam izdvojila vikend za duhovni susret zato što sam htjela upoznati nove ljude i zato što sam htjela naučiti nešto novo. Posebno mi se svidjela tema o apostolima. Zapazila sam (kao posebno vrijedno) molitvenu podršku, zajedničku molitvu, rad u grupi Jako mi se svidjela moja grupa i odnos između nas i kako su iskazali svoje mišljenje. Promijenio se moj odnos prema Bogu. Osjetila sam da je Bog prisutan u mom životu. Nemam nikakve primjedbe na program i sadržaj susreta. Ocjena 5.

Bilo mi je jako drago što sam došla ovdje i htjela bih ovo ponoviti i nadam se da ću imati mogućnosti otići na Krapanj. Sviđale su mi se teme od svakog animatora, posebno zajednička tema od Petre i Filipa, ali tema na koju sam čak i pustila nekoliko suza je kapelanova tema o ljubavi i braku. Moja grupa je bila odlična i imali smo najbolju animatoricu, koja je predobra i predraga osoba. I na kraju želim se zahvaliti svim ovim divnim ljudima na svemu, jako mi je drago što sam vas upoznala i nadam se da ćemo se opet jednom vidjeti.

Drago mi je što sam ovaj vikend izdvojila za duhovni susret zato što sam naučila puno zanimljivih činjenica i kako stvoriti bolji odnos sa sobom i Bogom. Posebno me se dojmila tema od Petre i Filipa. Poseban Božji dodir osjetila sam u Teninoj temi. Zapazila sam (kao posebno vrijedno) da su neke osobe koje poznajem dugo vremena posebno otvorili i saznala sam više o njihovim problemima jer su se otvorili prema animatoru. Moja grupa je bila otvorena prema grupnom razgovoru i bilo mi je zanimljivo. Ovim susretom se promijenio moj odnos s Bogom, no htjela bih ga još više poboljšati. Osjetila sam Božju prisutnost u mom životu i htjela bih je češće osjećati. Nemam nikakve primjedbe na program, no htjela bih da ima možda više igara. Ocjena 5.

Drago mi je (što sam ovaj vikend izdvojio za duhovni susret), sad shvaćam važnost vjere i molitve. Pomoglo mi je. Posebno mi se dojmila Filipova tema, U njemu sa osjetio Božji dodir. Posebno vrijedno mi je bilo kada smo se molili i razgovarali. Grupa je bila odlična. (o promjeni u odnosu s Bogom) Pa definitivno više razmišljam o Njemu. Prisutan je. Nemam (prijedloga i primjedba). Ocjena je 5. Sve mi se svidjelo.

Drago mi je što sam ovaj vikend izdvojila za duhovni susret zbog toga što sam uspjela više naučiti o svojoj vjeri i vrijednosti sebe i svog života. Mislim da mi se najviše svidjela tema o Drvencima. Poseban Božji dodir osjetila sam u animatorici Ivani i Petri. Svoju grupu sam doživjela kao grupu ljudi s kojom se lijepo družiti, šaliti se i kao grupu u kojoj mogu biti svoja.  Nisam posve sigurna da se moj odnos prema Bogu promijenio, ali nadam se da je. Svoje vrijeme provedeno ova tri dana ocijenila bih: 4 – neočekivano dobro iskorišteno vrijeme.