Osvrt na krizmanički tečaj u Podstrani (22. – 24. 4. 2022.)

U razdoblju od ova tri dana održan je prvi krizmanički tečaj u Splitsko-makarskoj nadbiskupiji. Okupljanje, dolazak krizmanika i predstavljanje započelo je u petak u 18:30h u Crkvi Gospe od Zdravlja u Podstrani. Rektorica Anamarija B. rekla je uvodnu riječ i opisala krizmanicima što ih sve očekuje kroz iduća tri dana. Nakon toga je bilo predstavljanje animatora koji su rekli razloge dolaska i sudjelovanja u kursiljo tečajevima. Prva tema je bila „Tko sam ja?“ koju je kroz životna iskustva predstavio don Mirko Šakić. Nakon toga je bio prvi rad u grupama i upoznavanje te komentiranje uvodne prezentacije o „Drvencima“. Nakon pauze, slijedila je prva laička tema „Traganje za vrijednošću“ koju je posvjedočio Marijan Anđelko H. Opisao je svoje uspone i padove te put koji je prošao dok nije spoznao pravu vrijednost svoga života, Boga. Nakon kratkog rada u grupama i uputa za sljedeći dan, bilo je kratko klanjanje u crkvi, zahvala i molitva.

Drugi dan smo započeli u još veselijem tonu, s jutarnjom molitvom, pjesmom te pismom podrške koje nam je stiglo iz Zagreba. Prva tema u subotu je bila „Milost“ koju je krizmanicima približio don Vladimir Smoljo. Zlata Katarina je opisala temu „Kršćanski život je drugačiji“ te je preko različitih životnih situacija pokazala koliko nas Bog ljubi. Nakon rada u grupama slijedile su različite igre. Važnost sakramenata, a posebno krizme koju trebaju uskoro primiti, ponovno je istaknuo don Vladimir. Uz temu sakramenata posebno se nadovezala tema „Produbljivanje“ koju je iznijela Jelena Vukadin. Poseban naglasak stavila je na sakrament svete ispovijedi. Iza ručka, svjedočio je Tin Ivković o temi „Čistoća“ te su krizmanici iza toga mogli postavljati pitanja koja su ih zanimala. Drugi dan nije mogao ljepše završiti nego pokorničkim dijelom gdje su krizmanicima svećenici bili na raspolaganju za ispovijed i duhovni razgovor. Nakon svete mise, dobili su upute i za treći dan.

Zadnji dan tečaja započeo je zazivom Duha Svetoga i pismom podrške. Zadnja svećenička tema je bila „Duh Sveti“ koju je kroz pjesmu i poticajna pitanja i odgovore održao don Mate Antunović. Nakon njega, dugogodišnji animator, Matija Sučić je održao svoju temu „Mi i svijet – Apostolat“, gdje je govorio kako je Bog prisutan u malim i svakodnevnim stvarima te je dao krizmanicima savjet da sve što rade prepuste Božjem vodstvu.  U zadnjem radu u grupama krizmanici su pisali svoje dojmove te je bila nedjeljna sveta misa i za kraj sastanak s roditeljima. Roditeljima je predstavljem kursiljo, animatori te otok Krapanj kao mogućnost bolje upoznavanja kursilja te su im pročitani dojmovi njihove djece.

Evo i nekoliko dojmova krizmanika:

U ova tri dana mislia sam da ću umrit od dosade ali zapravo je bilo baš odlično. Prvi dan smo se upoznavali i činilo se kao da ću jedva doć sutra. Drugi dan je bia najbolji, radili smo svakakve aktivnosti i čak sam se zabavia. Kad sam doša doma osjeća san veliku povezanost s Bogom i počea sam molit. Čita sam opet u Crkvi i svidilo mi se (ne želin opet hvala). Animatori su top i da iman priliku, ponovia bi ovo s njima.

U ovim programima mi se svidjelo što su animatori i svećenici jako otvoreni i iskreni jer im je bio cilj pomoći nama u našoj vjeri i odnosu s Bogom. Smatram da je ovo bila jako dobra odluka što su došli i sigurna sam da su nekima pomogli.

U ova tri dana najbolju temu mi je bilo jako teško izabrati. Prošli smo pregršt tema iz raznoraznih područja, no najzanimljivija mi je bila tema od Katarine. Svojom pričom otišla je iz ekstrema u ekstrem, prelazeći razna područja između snova i očekivanja. Prešlo smo i preko prvih veza, neočekivanih situacija, uznemiravanja u svakom mogućem smislu, odbacivanja na poslu do suicidalnih misli. Sve to s naglaskom na Boga, njegovu ljubav i vjeru.

Svaka od tema me dotakla na različit način no svakome od nas najbliža tema u ovome razdoblju života je spolnost. Iz tog razloga smatram da je svjedočanstvo „Čistoća“ najviše ostalo u glavi svakome. Dojmila me Tinova otvorenost prema nama i volja da nam prenese neke informacije koje bi nas mogle usmjeriti na bolji put. Iako nam se činilo da nam je ta tema bliska, nismo ipak toliko upućeni. Uz ovu temu također mi se svidjelo i svjedočanstvo Kate Zlate. Bilo je dirljivo, poučno i puno emocija.