Osvrt na krizmanički tečaj u Retkovcu 12.-14.2.2016.

Tijekom vikenda od 12.-14. veljače 2016. u župi svetog Pavla u Zagrebu (Retkovec) održan je tečaj malog kršćanstva za ovogodišnje kandidate za primanje svete potvrde. Na poziv župnog vikara Nikole Platužića, desetak animatora tri su dana grupi od sedamdesetak krizmanika iz istočnog dijela Zagreba radosno svjedočili Božju prisutnost u svojem životu kroz izlaganje različitih tema te rada u malim grupama.

Program je započeo u petak, 12. veljače okupljanjem krizmanika te prikazivanjem prezentacije „Drvenci“ i temom „Tko sam ja“, o kojoj je govorio velečasni Josip Đurin, inače odgojitelj u Međubiskupijskom sjemeništu u Zagrebu. U svojem izlaganju pričao je krizmanicima o svom svećeničkom putu i nametanju okoline njegovog budućeg poziva. Potom su krizmanici bili podijeljeni u skupine na način da je svaki animator dobio osam do deset krizmanika, a kako bi rad bio produktivniji i krizmanici više otvorili, muški animator je dobio grupe mladića; a animatorice grupe djevojaka. Tada su se animatori upoznali sa svojim krizmanicima s kojima će boraviti tijekom cijelog vikenda. Mnoge skupine su dobili i svoja imena. Program prvog dana zaključen je euharistijskim klanjanjem.

U subotu, 13. veljače program je započeo jutarnjom molitvom iz molitvenika te je nastavljena s temom o Facebooku i (pre)naglašenoj ljepoti koju je izložio animator Hrvoje. U prijepodnevnom dijelu programa još su dva animatora svjedočila o svojim životnim putevima – Josip iz Zagreba i Kristina iz Varaždina. Nakon ručka, animatori su ispred župne crkve organizirali zanimljive animacijske igre koje su se iznimno svidjele samim krizmanicima. U nastavku poslijepodnevnog dijela, tematski dio dana zaključili su animatori Matija i Ana govorivši o svom životnom putu od hodanja do zaruka. Važno je istaknuti da je nakon svakog svjedočenja u jutarnjem i poslijepodnevnom dijelu programa nastavljen razgovor u grupama prema onome što smo čuli u dotičnoj temi ili svjedočenju. Do kraja subotnjeg programa krizmanici su imali prigodu za sakrament ispovijedi te je na kraju dana slavljena sveta misa na kojoj je propovijedao vlč. Đurin.

Na dan Gospodnji, u nedjelju 14. veljače, nakon jutarnje molitve, čuli smo svjedočenje animatorice Josipe, a nakon rada u grupama, svi smo pošli u crkvu slaviti pučku svetu misu. Neki krizmanici su ministrirali, a neki i prinosili darove. Svetu misu predvodio je župni vikar Nikola te smo nakon završetka svete mise radosno smo pošli kući.

Vladimir Marić

Dojmovi naših krizmanika 🙂 :

• Drago mi je što sam ovaj vikend proevla na duhovnom susretu zato što je bilo jako zanimljivo slušati animatore kako govore o svom životu i bliskosti s Bogom i zato što smo se svi međusobno družili, igrali razne igre, pričali, molili i čak naučili nešto novo. Meni se najviše sviđala tema od Kristine koja je pričala o vrijednosti života. Izdvojila bi one igre kada smo se morali slikati i kada smo igrali marame. Bog me najviše dotaknuo u mojoj grupi i bilo je jako zanimljivo. Moja ocjena u ova tri dana je 5. I ja bi i poslije ovog opet htjela na slične susrete.
  • Drago mi je što sam ovaj vikend odvojio za duhovni susret jer sam mnogo saznao o Bogu, ali i o sebi. Animatori su, začudo, bili voljni raditi s nama i bili su odlični. Posebno me se dojmila tema, tj. Životne priče animatora u kojima su oni opisivali kada i kako su osjetili Božju ljubav. U grupi mi je bilo super jer je s nama bilo velečasni Josip koji je imao puno strpljenja i stvarno odlično pričao o Bogu te su me njegovi govori stvarno dotakli. Mislim da ću nakon ovog susreta češće svetkovati dan Božji i ispovijedati se jer sam shvatio koliko nas Bog zapravo voli. Nemam nikakve primjedbe u vezi ovog programa jer mi se stvarno svidjelo te svima preporučam ovu duhovnu obnovu. Ocijenio bih ovaj vikend sa 5 – uopće mi nije žao što sam toliko vremena proveo u crkvi jer se stvarno isplatilo. Mislim da bih mogao biti ministrant.
  • Mislila sam da ću bezveve biti u Crkvi i da će mi biti užasno dosadno. Grdno sam se prevarila. Jako mi je drago što sam ovaj vikend izdvojila vremena za Isusa, za još dublje upoznati Boga. Svjedočanstva su bila prekrasna. Kikina tema me ostavila bez teksta. Način na koji je to ispričala, osjećaji, emocije… Bilo je prekrasno. Kraj me posebno zadivio kada je rekla da će ići u časne. Igre su bile vrlo zabavne. Prema Bogu, nakon ove obnove, osjećam bliskost. Jako je bilo lijepo i htjela bi da se to ponovi. Dopustit ću Bogu da uđe u moje srce i da promijeni moj život kako god može. Ocijena za ovaj susret je 5. Nisam mogla bolje iskoristiti dano vrijeme. Na zbor već idem, na čitaće sam se prijavila te mislim ići na neki sport. Hvala bam na ovom prekrasnom vikendu. Rado bih ovo ponovila. 🙂
  • Na početku sam mislila da će mi biti dosadno, ali bila sam u krivu. Slušali smo razne prezentacije koje su me dirnule, a jedna od njih se radila o drvencima. Izvukla sam mnogo dobrih pouka i mogu reći da će mi sada biti lakše shvatiti jedan dio života. Također, rad u grupi mi se stvarno dopao. S animatoricom nam je bilo odlično. Razgovarali smo, upoznavali se i saznali puno novih stvari. Jako su mi se svidjele igre, pjesme i molitveni lanac. Od sada mi je malo jasnije koliko je Bog važan. Ocijenila bih ovaj susret sa 5.
  • Drago mi je što sam ovaj vikend izdvojila za duhovnu obnovu zato što sam puno toga naučila i jako se zabavila. Posebno me se dojmila tema animatora Hrvoja jer je pričao o realnim stvarima i potaknuo nas da promijenimo svoje ponašanje. Od ostalih sadržaja mi se posebno svidjelo kada smo igrali igre jer su bile jako zabavne. Bog me dotakao u srce. U grupi mi je bilo prezanimljivo, puno smo se zabavili i naučili. Nakon ovog susreta promijenio mi se odnos prema Bogu. Odlučila sam se bolje ponašati. Nemam nikakve primjedbe na sadržaj susreta, osim što samo moli igrati više igara. U ova tri dana vrijeme mi je bilo najbolje moguće iskorišteno (5). Htjela bih se uključiti u animatore i ministrirati, iako nam kapelan ne dopušta.
  • Meni je jako drago što sam došla na ovakav duhovni susret jer sam naučila mnogo zanimljivih stvari koje još nisam znala i to mi je baš drago. Najviše mi se svidjela tema od animatora Hrvoja jer sam naučila da svatko neka bude svoj, da ne kopiramo druge nego da budemo orginalni, da ne brinemo što drugi misle o nama. Doista su mi se jako svidjele igre jer su zabavne i divno smo se družili i upoznavali nove prijatelje pogotovo nakon svake teme kada smo razgovarali u grupama. Jako mi se promijenio odnos s Bogom. Nemam nikakve primjedbe i ne bi ništa izdvojila što mi se nije svidjelo. Jednostavno mi je ovo bilo lijepo druženje uz zanimljive animatore. Za ova 3 dana ocjena je 5.