Osvrt na krizmanički tečaj u Kustošiji

Od 26. do 28. veljače 2016. u zagrebačkome kvartu Kustošija, točnije, u župi Svetog Nikole Tavelića održan je Mali tečaj kršćanstva – »Kursiljo« – namijenjen ovogodišnjim krizmanicima te župe. Njih se sedamdesetak odazvalo na poziv župnika Božidara Tenšeka i župnog vikara Marka Torbara na sudjelovanje u ovome Tečaju. Rektorica tečaja bila je Katarina Markić, a suradnici: Krešimir Mišulin, Mateja Kelava, Ljubica Pranjić, Suzana Stanković, Josip Deglin, Marko Idžan, Ana Barić, Kristina Medenjak, Dario Otmačić i Josipa Novački, dok su Ana i Mario Ećimović te Marinela Krešić izdvojili svoje vrijeme i došli održati svjedočanstvo. Uz nas su bili i vlč. Josip Đurin, odgojitelj sjemeništaraca na Šalati i župni animatori koji su cijelo vrijeme bili s nama i pomagali nam, i s kojima smo se posebno povezali: Luka Krešimir Stipić, Ivan Čus, Veronika Bokšić i Ana Pavlović.

Krizmanici su u temama »Tko sam ja?«, »Traganje za vrijednošću«, »Obitelj«, »Maltretiranje«, »Božja providnost«, »U potrazi za srećom«, »Duh Sveti« i »Čistoća za ljubav« imali priliku čuti razna svjedočanstva i iskustva Boga naših suradnika koji su radosno svoju vjeru nastojali prenijeti ovim mladima koji traže svoj put u životu. Osim svjedočanstava, krizmanicima smo ponudili i drugi program na koji su se oni radosno odazvali: tako je u petak bilo klanjanje, samo za njih uz prigodnu meditativnu glazbu i paljenje lučica, a u subotu razne igre, filmići i sveta misa samo za sudionike Tečaja u kojoj su krizmanici sudjelovali prinosom darova, čitanjem čitanja i molitvi vjernika koje su sami napisali u svojim skupinama. U nedjelju su krizmanici zajedno s ostalim vjernicima sudjelovali na svetoj misi u 11 sati.

Kada je rektorica zamolila nas suradnike da jednom riječju pred krizmanicima opišemo vikend koji je iza nas, mogli su se čuti odgovori poput: radost, ljubav, povjerenje, nada, vjera i to su bile samo su neke od riječi koje su odzvanjale dvoranom. Kada bih samo jednom riječju morala opisati protekli vikend proveden s krizmanicima, zaista ne znam koja od navedenih riječi bi bila najprikladnija. Sve rečeno savršeno opisuje vikend koji sam proživjela zajedno s krizmanicima, vikend koji je uistinu bio ispunjen nekom neopisivom radošću, zračio je neizmjernom ljubavlju, iz njega su izvirale nada i vjera u Gospodina, sve to, zaokruženo povjerenjem koji smo stekli jedni u druge otvarajući se u radu u skupinama i dopuštajući Gospodinu da nas po našim ranama i nesavršenostima usavrši i pokaže nam da smo baš takvi kakvi jesmo, savršeno stvoreni na Njegovu sliku. Ipak, da i opišem jednom riječju vikend proveden s krizmanicima u Kustošiji ta riječ bi bila Bog. Zašto? Jer jedino u Gospodinu se srce može smiriti i drugome srcu pokazati put mira kojim je lijepo kročiti.

Josipa Novački Neki od dojmova krizmanika:

• Bog mi je uvijek bio i uvijek će biti sve najbolje i poznajem ga i živim za Njega. Prijedlog je da uključite malo više slavljenja i približite ljude Bogu malo više.
  • Da, shvatila sam kako iako su stvari po krivu krenule da ne krivim Boga nego pokušam shvatiti zašto se mi te pogreške dane te da naučim iz njih.
  • Teme Duh Sveti i Čistoća u ljubavi. Osjetila sam osjećaj povjerenja i sigurnosti. Razgovor u grupi i klanjanje. S Bogom sam se povezala kroz klanjanje i svjedočanstva. Rad u grupi mi se najviše dojmio pa sam se osjećala vrlo opušteno i otvoreno.
  • Da zbog iznimnog zajedništva i svjedočanstava. Najviše me se dojmilo Josipovo svjedočanstvo, a Božji dodir sam osjetila u filmiću u kojem otac i sin idu na maraton Iron man. Izdvojila bih razgovor u grupi i klanjanje. Bog me dotaknuo pri molitvenom lancu. U grupi mi je bilo odlično, uz odlične animatore i teme. Nadahnuo me ovaj susret.
  • Drago mi je, jer je bilo predivno iskustvo i osjećala sam se prihvaćeno u grupi, mogla sam biti iskrena što je rijetka prilika u društvu gdje sam ja. Bog mi je sad bliže nego prije, osjećam se prihvaćenije i znam sad da uvijek postoji neko ko me voli.
  • Postala mi je puno jasnija slika Božja i njegova prisutnost u svima nama.
  • Htjela bi otići na Krapanj!!!
  • Više ću moliti i nakon krizme ići ću u crkvu, uključit ću se u aktivnosti u crkvi.