Osvrt na krizmanički tečaj u Španskom

U župi Blažene Djevice Marije Žalosne u Španskom, od 15.-17.1.2016. održan je još jedan tečaj za krizmanike u organizaciji Kursilja. Na tečaju je sudjelovalo 50-ak krizmanika i animatori Ana, Josip, Katarina, Irina, Matej, Marinela, Filip, Karla, Roberto, Kristina, Monika, Luka, Ivan i Suzana, uz rektoricu Mateju i vlč. Andriju.
Tečaj je započeo u petak poslijepodne. Nakon uvodne molitve i predstavljanja, zajedno smo pogledali prezentaciju o priči „Drvenci“. Slijedila je tema vlč. Andrije „Tko sam ja“ i tema naše animatorice Ane, koja nam je govorila o neprihvaćenosti u društvu i o situacijama koje je sama doživjela. Nakon kratkog razgovora u grupi, dan smo završili klanjanjem.

Subota je započela zajedničkom molitvom i temom našeg animatora Mateja, koji nam je govorio o svom odrastanju kroz osnovnu i srednju školu, o pritiscima društva i okoline sa naglaskom na svoj odnos sa roditeljima. Matej je govorio kako nije imao razumijevanje za odgoj svojih roditelja, ali da je nakon faze puberteta shvatio one vrijednosti koje su mu odmalena nastojali usaditi. Nakon rada u grupama i igre slijedila je tema vlč. Andrije u kojoj nam je govorio o sakramentima. Nakon toga nam je Filip govorio o otkrivanju talenata po uzoru na Sveto pismo, ali i na primjeru vlastitog života i o onoga što je doživio na sportskim natjecanjima. U grupama smo zajedno otkrivali vlastite talente i darove, a nakon ručka smo se zabavljali uz igre, smijeh i glazbu. Poslijepodne nam je Josip govorio o tome kako je teške trenutke svog života proživljavao kroz smijeh i pouzdanje u Božju blizinu. Njegova tema nas je sve potaknula da radosno prihvaćamo sve što Bog stavlja pred nas i da mu budemo još bliži. Nakon razgovora u grupama, zajedno smo se pripremali za ispovijed i svetu misu, kojom smo završili drugi dan našeg tečaja.
U nedjelju smo pogledali prezentaciju o Krapnju i pozvali krizmanike da i sami otkriju zbog čega nam je taj otok toliko poseban i čime nas privlači da mu se svake godine vraćamo. Nakon svete mise, slijedila je još jedna tema vlč. Andrije u kojoj nam je govorio o Duhu Svetom, o njegovoj važnosti i koliko je prisutan u našim životima. Slijedilo je svjedočanstvo o predbračnoj čistoći u kojem su nam Marina i Ivan govorili o tome kako je Bog djelovao u njihovim životima. Nakon njihove teme, krizmanici i animatori su im postavljali pitanja. Slijedilo je pozdravljanje animatora, te pisanje dojmova.
Vjerujem da će ovaj vikend svima nama, i animatorima i krizmanicima, ostati u lijepom sjećanju i zahvalna sam Bogu na svemu što smo primili. Evo nekoliko dojmova naših dragih krizmanika:

• Moj odnos prema Bogu se jako promijenio na bolje. Osjećam se puno opuštenije i prihvaćenije.
  • Sviđale su mi se igre kroz koje smo se svi ujedinili i surađivali. Grupa je bila odlična, a najviše sam uživala u razgovorima u grupi.
  • Najviše mi se dojmilo kada je Josip pričao svoju priču jer nisam mogla vjerovati kako je on to sve izdržao i bio usmjeren, ali su mi se i sve ostale priče jako dojmile.
  • Mislim da ću se sada više posvetiti Bogu, češće odlaziti na mise i provoditi osobne molitve.
    Drago mi je jer sam stvarno upoznala puno predragih ljudi i shvatila neke stvari koje prije nisam shvaćala.
  • Bilo mi je jako drago jer sam svirao, pokazao svoj talent i što je bio velečasni Andrija sa nama.
  • Klanjanje, misa i rad u grupi su mi se najviše svidjeli.
  • Drago mi je zato što mogu se družiti sa prijateljima i upoznala sam predobre animatorice koje su moje vršnjakinje.
  • Najviše mi se u ovoj duhovnoj obnovi svidjelo što su svi animatori jako sretni iako su im se dogodile neke ružne stvari u životu. Željela bih i ja biti takva kao oni. Već idem na zbor, voljela bih se uključiti u sportske aktivnosti.