Osvrt na krizmanički tečaj u Sv. Križu Začretje, 11. – 13.3.2016.

Drugog vikenda u ožujku od 11. do 13. ožujka održan je Mali tečaj kršćanstva za krizmanike u župi Uzvišenja sv. Križa u Sv. Križu Začretju. Kursiljo tečaj za krizmanike u ovom malom zagorskom mjestu održava se već treću godinu za redom. Tečaju se odazvalo 53 krizmanika, te desetak srednjoškolaca koji su željeli ponovno doživjeti iskustvo Kursilja. Iskustvo radosnog kršćanstva mladima su nastojali prenijeti: Josipa Čabraja, Krunoslav Bambir, Nikolina Stojanović, Ana Vrane, Matija Bunić, Matej Briški, Sonja Repić, Josip Biočić i rektorica tečaja Andreja Ognjan. Svećeničke teme na njima blizak način prenio je vlč. Nikola Platužić, a na raspolaganju za svaku pomoć bio je i župnik vlč. Zlatko Pavetić.

Od petka navečer do nedjeljne svete mise izmjenjivale su se teme i grupni rad. Vlč. Nikola održao je prvu temu Tko sam ja, s kojom je započeo tečaj te za krizmaničke tečajeve uobičajene teme Milost i Sakramenti. Tema Sakramenti bila je i uvod u pokorničko bogoslužje nakon kojeg je uslijedila sv. ispovijed. Prva laička tema je bila Ljubav i smisao u kojoj je suradnik Josip Biočić na drugačiji način prikazao pravi smisao ljubavi. Sonja Repić posvjedočila je o svom iskustvu Boga u teškim životnim situacijama. Zaručnici Ana Vrane i Matija Bunić govorili su o svom iskustvu čistog hodanja. Rektorica Andreja Ognjan mladima je govorila o talentima, a Ana Vrane zaključila je tečaj s temom Molitva.
Uz ozbiljne teme bilo je vremena za pjesmu i igre. Pjevanje je bilo omiljeni dio jer velik dio krizmanika aktivno sudjeluje u zboru mladih, a mnogi su u dojmovima izrazili želju za priključivanjem zboru. Mlade se posebno dojmila igra u kojoj su se kao grupa natjecali u tome tko će što prije uslikati sve zadane fotografije. Kao i obično mladi su se uključili u animiranje nedjeljne sv. mise na kojoj su čitali pokajnički čin i molitve vjernika koje su sami sastavili te prinosili darove. Zbor mladih animirao je pjevanje. Ugodno iznenađenje za sve bio je subotnji ručak koji su pripremili mladi župljani, učenici drugog razreda ugostiteljske škole.
Na kraju vikenda animatori su zaključili da se uvijek trud i plodovi vide tek na kraju tečaja, kako na radosnim licima mladih tako i u dojmovima u kojima su iznijeli svoje doživljaje dva dana provedenih s Bogom. Donosimo neke od njih:

• Da, bilo mi je zanimljivo i ovo mi je bio malo drugačiji vikend. Najviše mi se dojmio video o ocu koji ispunjava želje svom bolesnom sinu. Izdvojila bih zajedničku molitvu jer je bila drugačija od molitva koje molimo mi sami. Odnos s Bogom mi se nije previše promijenio možda sam samo počela malo više razmišljati o svojim postupcima.
  • Na početku sam mislila da bude dosadno, no bilo je zanimljivo. Osmijeh anđela jer me je dotakla i našla sam se u njoj. Bilo mi je super pričati u grupi jer normalno sam sramežljiva osoba, ali ta 3 dana sam govorila svoja mišljenja i sve. Osjetila sam potrebu da više molim i da hodam u crkvu.
  • Bilo mi je super, upoznala sam se s nečim novim, a i poučnim. Najviše mi se dojmila tema o ljubavi. Poseban Božji dodir sam osjetila kod animatorice Ane. Bog me dotaknuo u duši. U grupi mi je bilo super, upoznala sam novo društvo i to me veseli. Promijenio me. Promjene koje su nastupile te da sam upoznala sama sebe, a i da imam nova mišljenja o drugima i o sebi.
  • Da, zato što sam bila i prije dvije godine i jako mi se dojmilo jer su animatori super. U temi naše animatorice Sonje, a posebno mi se dojmila tema Ane. Posebno me dotaknuo video oca i sina, bilo je jako emotivan. Nije mi se još ništa promjenilo, ali nadam se da hoće. Jako bih voljela biti animator jer mi se sviđa kako su svi opušteni, razumni i uvijek veseli, spremni pomoći, ali mi se također jako sviđa čitanje, jer se čitanjem osjećam bliže Bogu.
  • Da, drago mi je, zato što se može naučiti puno važnih savjeta koji nam trebaju za život. Posebno me se dojmila tema Osmijeh anđela. Poseban Božji dodir osjetila sam u toj temi ali i u još drugih; tema Ana i Matije. Od ostalih sadržaja izdvojila bih pjevanje i razne igre. Bog me dotakao u srce i dušu. U grupi mi je bilo odlično. Imali smo najbolju animatoricu. Bilo je puno razgovora, smijeha, suza, ali sve u svemu bilo je odlično. Da, odnos s Bogom se pomalo promjenio. Drugačije gledam na neke stvari i imam drugačije mišljenje o nekim stvarima. Program je bio odličan, a najviše su mi se svidjele igre i pjesme. Mogla bih se uključiti u zbor ili čitanje jer me to više počelo zanimati i stekla sam bolji dojam o tome.