Osvrt na krizmanički tečaj u Zemuniku Donjem, Zadar (17.-19.3.2023.)

Od 17. do 19. ožujka održan je krizmanički tečaj za oko 40 krizmanika u župi Kraljice Mira-Kraljice Hrvata u Zemuniku Donjem. Nakon uvodne riječi župnika domaćina, don Gašpara Dodića i predstavljanja svećenika i animatora, animatorica Ivana Viduka započela je s prezentacijom o Drvencima. Uslijedila je tema don Tomislava Končurata “Tko sam ja” kroz koju je svatko mogao još dublje razumjeti priču o Drvencima i prepoznati sebe kao Božji “drvenak”, jedinstveno Božje biće. Animator Ivica Bučić u temi “Traganje za vrijednošću” otkrio nam je kako je Gospodin snažno bio prisutan u njegovu životu od rođenja do danas, te na koje je sve načine on u svom životu tražio Gospodina. Nakon rada u grupi u kojem smo se upoznali i podijelili svoja razmišljanja o prethodnim temama, uslijedilo je Euharistijsko klanjanje gdje smo pred Gospodina donijeli svoje “točkice” i “zvjezdice” te tako završili prvi dan.

U subotu smo u jutarnjim satima započeli s pjesmom i molitvom nakon koje nam je don Tomislav pričao o temi “Milost”. Rektorica Marijana nam je posvjedočila kako je kršćanski život drugačiji ističući vlastito iskustvo Frame i služenja Gospodinu.  Uslijedio je rad u grupama, a potom odmor uz grickalice i igru Dan-noć. Don Tomislav nam je u temi “Sakramenti” objasnio važnost istih za život svakog kršćanina, ističući kako su sakramenti “autocesta” za stići u raj. Animatorica Ana Rücker zatim nam je govorila o zaprekama s kojima se susretala u svojem životu, ali i o tome tko je sve bio njezina “kralježnica” pomažući joj prevladati te zapreke. Prije odlaska na ručak malo smo se zabavili uz novu i veselu igru “Pronađi vrijednost”. Uslijedila je tema “Čistoća” koju nam je održala animatorica Ružica Anušić, naglašavajući Božji naum o čistoći i ljepotu njezina življenja. Također smo i o tim temama imali priliku iznijeti svoja razmišljanja u grupama. Zatim smo otišli u crkvu kako bi kroz sakrament ispovijedi svoja srca pripremili za Gospodina kojeg smo zatim na poseban način slavili u svetoj misi s kojom je završio drugi dan tečaja.

U nedjelju, posljednji dan tečaja, ponovno smo započeli s jutarnjom molitvom koju je predvodio animator Leonardo Lasić nakon kojeg smo pogledali kratki video isječak o Nicku Vujčiću. Animatorica Marina Jelić nam je posvjedočila o tome gdje je sve u svojem životu doživjela snažno djelovanje i vodstvo Duha Svetoga. Napravili smo kratku pauzu uz grickalice, a zatim smo se nasmijali uz zanimljiv video isječak pod nazivom “Ormie the pig”. Animatorica Danijela nam je kroz temu “Mi i svijet/Apostolat” posvjedočila o vlastitom apostolatu ističući čežnju koju je čitav život osjećala u svom srcu-svjedočenje mladima. S ovim tečajem Gospodin joj je tu čežnju ispunio jer je ovo bilo njezino prvo svjedočanstvo pred mladima iz Kursilja. Prije nego što su se krizmanici bacili na pisanje dojmova, pogledali smo video isječak o Krapnju te se još jednom sastali u grupama iznoseći svoja razmišljanja o temama koje smo slušali. Tečaj smo završili svetom misom na kojoj su radosni i ispunjeni Božjim duhom sudjelovali krizmanici i njihovi roditelji.

Nekoliko dojmova krizmanika

Ovaj duhovni susret mi je bilo jedan od najljepših doživljaja u životu. Posebno mi se svidio rad animatora koji su nas puno toga naučili i mene osobno potaknuli na promjenu na bolje.

Ovo je bilo predivno iskustvo, koje nam je svima pomoglo da bolje upoznamo našu vjeru. Pričalo se o raznim temama, a posebno mi se dojmila tema o Duhu Svetome. Animatori su se trudili odgovoriti na sva naša pitanja. Svima preporučam.

Ovaj vikend sam doživjela jako slobodno i prihvaćeno. Osobito su mi se dojmile istinite priče koje su animatori pričali jer su me stvarno dotakle.