Osvrt na krizmanički tečaj u Župi bl. Alojzija Stepinca, Savica (24.- 26. ožujka 2023.)

Od 24. do 26. ožujka 2023. u Župi bl. Alojzija Stepinca na zagrebačkoj Savici održan je Mali tečaj kršćanstva za 44 krizmanika. Naš domaćin bio je župnik Antun Vukmanić. Pod vodstvom rektorice Ane Ladan naša animatorska srca kucala su kao jedno. Okupili smo se u petak u večernjim satima u pastoralnom centru župe, a nakon dolaska krizmanika avantura je mogla započeti. Rektorica je uvodnoj riječi pozdravila krizmanike i kratko izložila program. Animatori su uz prezentaciju ispričali priču o Drvencima, a u svećeničkoj temi „Tko sam ja“ animator Luka podsjetio je da nas je Bog stvorio kao originale i da imamo vrijednost jer ju nam je On dao. Animatorica Ivana potom je u svojoj temi posvjedočila o vlastitom traganju za vrijednošću. U radovima u grupi te večeri pobliže smo se upoznali s krizmanicima i produbili ove poticajne teme.

Drugi dan okupili smo se u poslijepodnevnim satima te započeli susret s molitvom i pjesmom. Prva tema dana bila je „Milost“ u kojoj je animator Matej kroz prispodobu o milosrdnom ocu prikazao kakav je naš nebeski Otac i što za nas znači Njegova milost. Uslijedila je Jelenina tema „Kršćanski život je drugačiji“ gdje smo mogli čuti kako se njezin život promijenio nakon susreta s Božjom milošću na vrlo konkretan način. Nakon rada u grupi bilo je vrijeme za pauzu uz grickalice, a za igre koje su nam svima donijele puno radosti i smijeha pobrinuo se animator Vjekoslav. Nakon osvježenja, animatorica Ivana je krizmanike podsjetila na značenje i važnost sakramenata. U temi Čistoća bračni par Percela svjedočio je o iskustvu predbračne čistoće, nakon čega su krizmanici postavljali pitanja na koja su Suzi i Krešo spremno i iskreno odgovarali. Nakon teme uslijedile su igre i večera koju su pripremili i poslužili župljani Savice (i kursiljisti Pavlovići). Nakon okrepe animator Matej imao privilegiju drugi put u danu izaći pred krizmanike te je u temi „Kralježnica“ progovorio o križevima i zaprekama s kojima se morao suočiti, kako se kroz njih Gospodin proslavljao i kako je dobio snagu da drugima bude oslonac. U radu u grupi krizmanici su se, između ostalog, pripremali za svetu ispovijed i za pismo roditeljima koje će napisati i sutradan predati svojim roditeljima. Dan smo zaključili klanjanjem pred Presvetim Oltarskim Sakramentom za vrijeme kojeg su krizmanici imali priliku provesti vrijeme nasamo s Isusom i pristupiti sakramentu ispovijedi.

U nedjelju, nakon uvodne molitve i pjesme, vlč. Tomislav Šagud na slikovit je način prikazao tko je Duh Sveti i otkrio kako možemo osluškivati njegove poticaje. Katica je u temi „Apostolat“ kroz primjer svog života krizmanicima predočila kako mi, iako nesavršeni, možemo djelovati kao apostoli u našim obiteljima, među prijateljima i u bilo kojem okruženju. Nakon posljednjeg rada u grupi i igara sudjelovali smo u župnoj svetoj misi na kojoj su se mladima pridružili njihovi roditelji. Poslije toga smo s roditeljima i krizmanicima podijelili svoje dojmove s tečaja te predstavili duhovno ljetovanje na Krapnju. Susret smo zaključili meditacijom za roditelje koju je pripremila rektorica Ana, a krizmanici su roditeljima uručili svoja pisma.

Pomalo umorni, ali ispunjeni radošću i zahvalnošću za sve primljene blagoslove, naposljetku smo se pozdravili s našim krizmanicima i njihovim roditeljima, s nadom da smo im uspjeli prenijeti barem djelić te radosti življenja kršćanskog života. Sudeći po dojmovima i licima krizmanika na kraju tečaja, vjerujemo da će ovaj tečaj na Savici donijeti plodove i da će mnogima ostati u lijepom sjećanju.

Izdvajamo neke od dojmova:

Doživjela sam susret s Isusom i osjetila sam njegovu ljubav i djelovanje.

Kursiljo mi je pokazao kako neke stvari uz vjeru možemo gledati na drugi način.