Osvrt na krizmanički tečaj u Prečkom, 17.-19. ožujka 2023.

U petak navečer, 17. ožujka, okupili smo se u pastoralnom centru župe Presvetog Trojstva u Prečkom kako bismo dočekali 50-ak veselih kandidata za sakrament svete Potvrde. Pod rektorstvom nasmijane Jelene Vukadin krenuli smo radosno pjesmom, a naši krizmanici svako su predstavljanje popratili radosnim pljeskom. Nakon što smo saznali da smo svi jedan pomno stvoreni original u prezentaciji o Drvencima, krenuli smo s temama.

Župnik Tomislav Šagud otvorio je svećenički dio temom Tko sam ja. Uslijedio je rad u grupi gdje smo se svi bolje upoznali pa smo opušteniji krenuli dalje u duhovni rast. Animatorica Ana Ladan posvjedočila nam je kako je tragala za svojom vrijednošću tijekom mladosti i koliko je važno imati istinske prijatelje u blizini. Još jedim radom u grupi, pjesmom i večernjom molitvom završili smo radosno prvi dan.

Subota je krenula u ugodnih 9h kada smo pjesmom vođeni od strane animatora Luke Rasinca puni snage krenuli u novi dan. Kratkim razgibavanjem u dvorištu koje nam je omogućio krizmanik Josip probudili smo i svoja tijela. Vlč. Tomislav opisao nam je što je to milost Božja i posvjestio koliko smo zapravo obasipani raznim milostima svaki dan. Animator Luka nam je zatim posvjedočio kako te milosti on živi u svom životu tijekom teme Kršćanski život je drugačiji. U radu u grupama ponovno smo se susreli, još malo opušteniji i otvoreniji. Animatorica Ines Vojvodić, vješta učiteljica, uspješno je vodila kratke igre nakon kojih su naši mladi osmaši bili spremniji slušati daljnje teme. O sakramentima nam je ponovno progovorio vlč. Šagud, a nakon njega na scenu je došao bračni par, Jakov i Franka Trstenjak kako bi posvjedočili kako su živjeli u predbračnoj čistoći. Potaknuti izazovom da će muški animatori raditi sklekove za svako postavljeno pitanje, krizmanici su zadali tešku tjelovježbu našim Kursiljistima. Stotinjak sklekova bilo je napravljeno, a pitanja su zaista bila ponekad intrigantna.

Kako bi se i krizmanici malo izvježbali ponovno smo zaigrali igre s trčanjem pod vodstvom Ines. Ukusan ručak sve nas je okrijepio pa smo pozorno poslušali svjedočanstvo našeg bogoslova Karla o zaprekama u njegovom radosnom kršćanskom životu, ali i onima koji su mu bili kralježnica i potpora tijekom sazrijevanja. Tijekom sljedećeg rada u grupi krizmanici su krenuli pisati kratka pisma svojim roditeljima i pripremati se za svetu Ispovijed. Klanjanjem u crkvi završili smo dugačak dan uz pjesmu i prepoznavanje Isusa kao našeg prvog prijatelja.

Treći dan, na svetkovinu svetoga Josipa, započeo je s Duhom Svetim. Animator Karlo objasnio nam je kako Treća božanska osoba djeluje brižno i snažno, a zatim nam je naša Ines posvjedočila o svom djelovanju unutar zajednice u kojoj živi u temi Apostolat. Pripremom za svetu Misu završili smo zadnji rad u grupi i uputili se na slavljenje euharistije. Nakon Mise, roditeljima i krizmanicima kratko se obratila rektorica Jelena, a zatim smo se radosno uputili svojim domovima.

Neki od dojmova krizmanika:

Naučila sam da je svatko poseban i voljen.

Naučila sam više cijeniti sebe.