Osvrt na krizmanički tečaj u župi sv. Josipa, Zadar-Plovanija (20.-22.1.2023.)

Od 20. do 22. siječnja održan je krizmanički tečaj u župi sv. Josipa na Plovaniji u Zadru. Lijepo ugošćeni od strane župnika domaćina, don Martina Jadreška, predvođeni rektoricom tečaja, Marijanom Milos, započeli smo tečaj za 37 krizmanika i 5 mladih koji su zbog korone bili spriječeni proći tečaj kao krizmanici. Nakon uvodnog predstavljanja svećenika i svih animatora, animatorica Ana Rücker započela je s prezentacijom o Drvencima nakon koje je uslijedila tema don Tomislava Končurata, “Tko sam ja”. Razmišljajući o tome kako je svatko od nas jedinstveno biće uslijedio je rad u grupi te kratka pauza uz grickalice. Temu “Traganje za vrijednošću” održao je animator Ivica Bučić svjedočeći o snažnom djelovanju živog Boga u svom životu. Nakon drugog rada u grupi, krenuli smo u crkvu te pred Presvetim oltarskim sakramentom, završili prvi dan.

U subotu smo u jutarnjim satima započeli s molitvom koju je predvodila animatorica Ivana Viduka, a zatim nam je don Tomislav pričao o svećenikoj temi “Milost”. Naša rektorica Marijana nadovezala se na tu temu svjedočeći nam vlastitim životom o tome kako je kršćanski život drugačiji. Uslijedio je rad u grupi te kratka pauza. O važnosti sakramenata za nas katolike pričao nam je don Tomislav u temi “Sakramenti”, a nakon toga naša Ana Rücker snažno nam je posvjedočila o svom životu u temi “Zapreke/Kralježnica”. Nakon rada u grupi, malo igara i molitve Anđeo Gospodnji, došao je na red ručak. Naša Ivana Viduka potom je dala kratki i jasni uvod u temu “Čistoća”, a potom smo gledali youtube isječak o toj temi te u grupama razgovarali o istoj. Naš don Tomislav nas je pripremio za sakrament ispovijedi, nakon kojeg smo imali svetu misu sa simbolima te na taj način zaključili drugi dan tečaja.

Posljednji dan tečaja, ponovno smo započeli s jutarnjom molitvom uz malo pjesme, a zatim smo gledali vidio isječak o Nicku Vujčiću. Animatorica Marina Jelić u temi “Duh Sveti/Darovi Duha Svetoga” otkrila nam je gdje je sve ona u svom životu prepoznala djelovanje Duha Svetoga. Prije nego što je animator Marko Kovačević započio svjedočanstvo o vlastitom životnom iskustvu hoda s Bogom u temi “Mi i svijet/Apostolat”, pogledali smo kratki, smiješni video isječak “Ormie the pig” te zaključili kako na silu ništa ne ide. U grupama smo potom iznijeli svoja razmišljanja o prethodne dvije teme. Prije nego što su krizmanici započeli s pisanjem svojih dojmova, imali smo priliku pogledati jedan kratki prilog o Krapnju i mladima koji su tamo proveli svoj odmor. Tečaj smo zaključili svetom misom s narodom.

NEKI OD DOJMOVA

Najbolji dio mi je bio kad smo pjevali pjesme. Na subotnjoj misi sam u sebi stalno ponavljala stihove pjesme „Kao Marija“ i na kraju je don Martin to zapjevao. Bog je čudo! Još jednom sam se u to uvjerila.

Poslije ovog tečaja znat ću da je Duh Sveti uvijek sa mnom i da uvijek mogu razgovarati s Bogom i da ima plan za moj život.

Pohvalila bih sve animatore, osjećala sam se opušteno, prihvaćeno, shvaćeno bez ikakvih osuđivanja. Jedno predivno iskustvo koje ću sigurno ponoviti. Hvala vam na svemu od srca.

Mislim da ću na sebe gledati bolje, da su i sve moje točkice dio mene i da ne smijem biti tužna zbog njih nego ih s Kristom pretvarati u zvjezdice.

Na prvu nisam mislila da će mi se ovo uopće svidjeti, ali kako su dani prolazili svidjele su mi se animatorice, moje cure koje sam upoznala iako smo zajedno na vjeronauku skoro 2. Godine. Ovo je za mene jedno predivno iskustvo i jako mi je drago da sam pristala doći.