Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u Petrijancu (1.3.-3.3.2024.)

Kapetan, mornar, najbolji prijatelj, kapetan, kapetan, trojica veslaju… riječi koje su se najčešće čule na krizmaničkom tečaju u župi svetoga Petra i Pavla, Petrijanec…

Vratimo se na početak. Petak je. Ekipa animatora koja korijene vuče iz Međimurja, Podravine, Slavonije, Dalmacije i Bosne i Hercegovine zaputila se na sjever Hrvatskog zagorja. Vjerujem da možete pretpostaviti da se u razgovorima tog vikenda često govorilo: „možeš li, molim te, ponoviti?“ ili „a što znači – farof?“. Ne razmišljajući o komunikacijskim barijerama koje su pred nama, bili smo sretni jer smo kročili na zagorsko tlo i odbrojavali posljednje minute do početka prvog Kursiljo krizmaničkog tečaja u mjestu Petrijanec. Čim smo ušli u dvorište župne crkve i dvora (čitaj: farofa), primijetili smo skupinu mladih ispred dvorane. Zaključili smo da su to krizmanici koji iščekuju početak tečaja te smo požurili iz auta kako bismo ih pozdravili. U cijeloj euforiji, jedna animatorica (neću reći njeno ime da ostane anonimna, samo ću reći da je s Brača) krenula je možda ipak prenaglo pa je tijekom izlaska iz auta usput okrznula i krov auta svojom glavom. Glava je ostala čitava, a Bog je iskoristio tu situaciju da izmami osmijehe na licima krizmanika. Počeli smo sa smijehom. Pa može li bolje?

A onda trk u dvoranu! Trebalo je pripremiti posljednje tehničke stvari. Razmjesti klupe, zalijepi molitveni, pali laptop, spoji projektor, pali zvučnike, namjesti klavir (inače marke Yamaha pa smo kroz vikend mogli čuti i pitanje – a zar to nije motor??).

Dobivali smo posljednje upute i onda smo začuli glas rektorice Ane: „Možemo početi?“. Svi smo se nasmijali, kimnuli glavom i pozvali krizmanike u dvoranu gdje smo ih dočekali skupa s njihovim župnikom vlč. Ivanom Sakačem i vlč. Dominikom Cestarom kojemu je Petrijanec rodna župa. Pred nama se brzo okupila skupina od 40ak razigranih krizmanika. Nismo ni krenuli s programom, a već se nametnulo pitanje je li bolji Dinamo ili Hajduk, a to pitanje se provlačilo kroz cijeli vikend. Iako se ekipa animatora sastojala od šest ženskih i jednog (ali vrijednog) muškog animatora, cure su se ponašale kao najveći poznavatelji i ljubitelji nogometa i objašnjavale zašto misle tko je bolji – Livaja ili Petković? Pitanje Dinama i Hajduka ostavili smo za kasnije i napokon smo se predstavili, a Ana je ukratko objasnila što je Kursiljo i što ćemo uopće zajedno raditi kroz vikend koji je bio pred nama. Nakon predstavljanja čuli smo već dobro poznatu i srcu dragu priču o Drvencima kroz koju smo si mogli posvijestiti da nije bitno kakve zvjezdice i točkice nam žele prišiti drugi, nije bitno što oni misle o nama nego je bitno što misli Bog, a On misli da smo jedinstveni i vrijedni jer nas je upravo takve stvorio. Na priču se nadovezao vlč. Dominik koji je uz svoju temu Tko sam ja?  (kao i sve buduće teme) pripremio zanimljivu i dinamičnu prezentaciju. Kroz temu je govorio kako nas je Bog stvorio kao originale i kako se potpisao u svaku stanicu našega bića. On nas je ovakve želio i poziva nas na život s Njim, život koji možda nije lagan i brz, ali ima cilj i svrhu. Potaknuti svime što smo čuli, rasporedili smo se u grupe i započeli naše prve radove u grupama.

Uz upoznavanje, odlučili smo zapisati neke naše zvjezdice. Ali ne one koje nam prišiju drugi, nego one koje nam je darovao Bog, a mi smo ih postali svjesni. To su sve one naše vrline, dobre osobine i talenti koje imamo. Nakon grupa smo se vratili u dvoranu te poslije brzinske okrjepe poslušali drugu temu. Ovoga puta laičku temu Traganje za vrijednošću koju nam je posvjedočio animator Matija. On nam je iskreno i slobodno ispričao kako ispunjenje nije pronalazio u nekim svjetovnim stvarima u koje nije uključivao Boga i kako je svjestan da punu radost i smisao doživljava jedino uz život s Bogom.

Nakon svjedočanstva ponovno smo otišli u grupe poslije kojih smo izmolili Anđele čuvaru, čuli informacije za kraj i uputili se na odmor.

Subotnje jutro bilo je tmurno i oblačno pa smo ga odlučili započeti s jutarnjom tjelovježbom i brzim bansom. Kada smo se razbudili, zaputili smo se u dvoranu na jutarnju molitvu. Bilo je prekrasno za čuti kako su svi krizmanici pustili svoje glasove i pjevali skupa pjesmu „Bože moj, što je jutro“. Nakon molitve, imali smo prvu temu toga dana – Milost. Opet je na scenu stupio vlč. Dominik koji nam je na zanimljiv i interaktivan način približio što je to milost i kako se može očitovati u našim životima. Nakon svećeničke teme, ponovno je uslijedila jedna laička – Kršćanski život je drugačiji. Animatorica Antea ispričala nam je koja su se područja njezinog života mijenjala kada ih je odlučila predavati Bogu gradeći odnos s Njim. Nakon svega što smo čuli, zaputili smo se u radove u grupi. Privodeći radove u grupama kraju, krenuli smo na dvorište crkve gdje smo odigrali našu prvu zajedničku igru – Kapetan na brodu. Oduševljenje koje je ta igra stvorila nije se dalo sakriti.

Razigrani i puni energije, okrijepili smo se uz kolače, kiflice i sokove te zauzeli svoja mjesta kako bismo mogli saslušati iduću temu Sakramenti. Vlč. Dominik prikazao je svaki od 7 sakramenata i ukratko ih opisao. Na tu temu nadovezali su se  Marko i Jelena, bračni par koji nam posvjedočio kako su se oni pripremali za sakrament ženidbe živeći predbračnu čistoću. Marko i Jelena u braku su već 20 godina, a na tečaj su došli sa svoje prekrasne četiri djevojčice. Unijeli su veliku radost među sve nas, a svojim primjerom i iskrenim svjedočanstvom pokazali su nam kako je predivno graditi odnos s drugom osobom imajući cijelo vrijeme u fokusu Krista. Nakon njihovih ohrabrujućih riječi, izmolili smo blagoslovnu molitvu i navalili na pizze koje smo imali za ručak. Trebalo se napuniti energijom kako bismo mogli biti koncentrirani i poletni ostatak tečaja. Kada smo dovršavali jelo, dio ekipe je već otrčao van i za par trenutaka se našao na nogometnom igralištu. Kada se već toliko pričalo o nogometu, Hajduku i Dinamu, bio je red da se okušamo i u nogometu (odnosno balunu) uživo.

Dok je dio ekipe igrao nogomet, ostali su se okupili i ponovno zaigrali Kapetana na brodu. Kada smo završili svoje igre, svi smo se okupili i zaigrali novu igru. Posložili smo se u dvije ekipe i trebali uhvatiti maramu kako bismo donijeli bodove svojoj ekipi. Igru je obilježilo puno trčanja, smijeha i želje za pobjedom. Ali pri kraju igre, začulo se: „možemo li igrati kapetana i mornara?“. I čuvši to pitanje, svi su se složili da je to igra koju ćemo igrati do kraja našega vikenda. Nakon ne znam ni sama koliko rundi odigrane igre, krenuli smo nazad u dvoranu gdje nas je dočekala naša Mandalena koja nam je ispričala kako kršćanski život, iako predivan, ponekad ima svoje zapreke. Ona nam je ispričala koje su to zapreke bile u njezinom životu, kako se ona nosi s njima i kako joj one pomažu da bude čvršća i jača. Kada smo poslušali temu, otišli smo u svoje grupe u kojima smo napisali naše molitve vjernike za nedjeljnu svetu Misu.

Ostatak programa te subote imali smo u crkvi gdje smo se kroz pokorničko bogoslužje i ispit savjesti pripremali za sakrament ispovijedi. Dok nije bio naš red za ispovijed, mogli smo provoditi vrijeme s Isusom u Presvetom oltarskom sakramentu. Kada smo svi ispovjedili naše grijehe i propuste, pristupili smo svetoj Misi. Prije Mise vlč. Dominik je upitao: „tko su hrabri momci?“ i ubrzo se 15ak hrabrih momaka pojavili u ministrantskim haljinicama za oltarom. Po završetku svete Mise, čuli smo završne informacije i uputili se svojim kućama.

Nedjelju smo započeli igrom. Pogađate kojom? Ne biste vjerovali – Kapetan na brodu. Nastavak razbuđivanja bio je u dvorani gdje smo svi skupa pjevali pjesmu „Daj nam svima Duha svog“ koju su krizmanici vježbali za završnu pjesmu za nedjeljnu misu. Pjesma je bila dobar uvod za iduću temu – Duh Sveti. Treću božansku osobu približio nam je vlč. Dominik, a animatorica Petra nam je posvjedočila kako nju Duh Sveti pokreće na djelovanje u njezinom životu i kako ona osluškuje i prati Njegov glas. Ispričala nam je kako smo i mi, kao i ona, pozvani biti Božji apostoli i kako svi možemo osluškivati koji je naš „apostolat“ što je zapravo i naziv posljednje laičke teme.

Nakon teme imali smo naše zadnje radove u grupi u kojima smo napisali svoje anonimne dojmove vikenda i pokušali sabrati sve ono što smo kroz tečaj čuli i doživjeli. Uputili smo se na svetu Misu s pukom na kojoj smo sudjelovali svojim čitanjem, ministriranjem i pjevanjem. Na svetoj Misi bila je i podjela Kursiljo križića kao znaka poslanja svim polaznicima tečaja.

Otpjevali smo završnu pjesmu te pozvali roditelje na kratki sastanak kako bismo im mogli predstaviti Kursiljo i sve što smo radili prethodnih dana. Vrhunac sastanka bio je trenutak u kojem su krizmanici svojim roditeljima uručili pisma koja su im napisala dan ranije. Puni emocija i doživljaja, posložili smo se za zajedničku fotografiju i time službeno završili krizmanički tečaj u Petrijancu.

Župnik Ivan animatorima je poklonio licitarska srca na kojima je bilo napisano „Kursiljo Petrijanec 2024.“. Vjerujemo da to nije samo napisano u srcu napravljenom od medenog tijesta, nego i u srcu svakoga od nas koji je bio dio ovoga vikenda.

Nekoliko dojmova:

„Naučila sam da sam original kojeg je Bog stvorio, a doživjela sam prisutnost živoga Boga.“

„Da, shvatila sam da uz Boga jednostavno život nije moguć, bez Boga nisam bila toliko sretna koliko ovaj vikend kroz ovaj tečaj.“