Iskustvo i osvrt na krizmanički tečaj u župi Gospe od Anđela, Trogir (01.03.2024.-03.03.2024.)

U petak 01.ožujka je započeo trodnevni krizmanički tečaj Kursiljo u prekrasnoj župi Gospe od Anđela tik uz more u Trogiru. Velikodušno nas je ugostio župnik don Nikola Mikačić smatrajući tečaj Kursilja idealnim ne samo za pripremu za najveći kršćanski blagdan Uskrs, već i kao dobru pripremu za sakrament potvrde. Uz našu rektoricu Anamariju Botić, okupili su se entuzijastični animatori iz Splita i okolice, Zagreba i Varaždina.

U petak smo veselo započeli susret s pjesmom i upoznavanjem, a krizmanici su znatiželjno pratili svaki naš korak, osobito  priču o Drvencima. Dotaknuti pričom i otvorenog duha, poslušali su svjedočanstvo don Miroslava Rubića, na temu „Tko sam ja?“. U grupama nakon teme slijedilo je upoznavanje i predstavljanje krizmanika međusobno, te razmatranje zanimljivog svjedočanstva don Miroslava. Zatim je slijedilo svjedočanstvo Marka Begića na temu „Traganje za vrijednošću“.  Marko je iskreno i otvoreno govorio o svojim problemima i teškoćama kroz koje je prolazio i kako ih je uspio nadići. Iznimna zainteresiranost krizmanika za Markovo svjedočanstvo reflektirala se na aktivnost i duboku zainteresiranost za pitanje vlastite vrijednosti u grupama. Polako se budila svijest o vlastitoj jedinstvenosti, o tome da je svatko poseban na svoj način i kao takav jednako vrijedan. Uz poneku suzu radosnicu potaknutu vlastitim radosnim spoznanjem krenuli smo na klanjanje u crkvu. Nakon toga slijedile su upute za slijedeći dan i završili smo program u petak sa pjesmom.

U subotu ujutro tečaj je započeo jutarnjom molitvom i pjesmom te smo pročitali poneka pisma podrške. Uz pisma, obznanili smo krizmanicima da tijekom cijelog trodnevnog tečaja netko moli za sve nas. Slijedila je tema „Milost“ koju je također don Miroslav Rubić održao. Milosti su nezasluženi darovi Božji, a koje sve milosti krizmanici posjeduju  u svojim životima, isticali su radosno animatorima u svojim grupama. Zatim je slijedila tema „Kršćanski život je drugačiji od drugih“ koju nam je izložila Jelena Vukadin. Nakon što su krizmanici pozorno slušali Jelenu, raspravljali su u grupama o kršćanskom životu, utjecaju i razlikama. Župnik Gospe od Anđela, don Nikola Mikačić izložio je temu „Sakramenti“, stavljajući naglasak na njihovim važnostima, kao i samom značaju sakramenta krizme. Animator Juraj Toplak zaintrigirao je sve krizmanike pojavivši se na kartonskoj kutiji kako bi što bolje objasnio temu „Zapreke i kralježnica“. Kartonska kutija nije pukla što je bio znak da je njegov kršćanski život bio poput uspravne kralježnice koja je sve nedaće uspjela nadići. Rasprave u grupama o čvrstoći vlastite kralježnice bile su raznolike. Potom je animator Matija Sučić razigrao naše krizmanike različitim zanimljivim igrama. Uslijedio je ukusni ručak. Osim nekoliko vrsta pizza koje su naši krizmanici slasno pojeli, nismo zaboravili ni na slatki desert. Napunjenih trbuščića krenuli smo ponovno s programom. Temu „Čistoća“ izlagao je bračni par počevši od zaljubljivanja, pa sve do braka. Uslijedilo je pokorničko bogoslužje koje je predvodio don Nikola Mikačić, zatim ispovijed i na kraju misa koju je održao don Miroslav Rubić.

Nedjelju ujutro smo započeli veselo s pjesmom i pismima podrške. Don Nikola nam je izložio temu  „Duh Sveti“. U vremenu Duha Svetoga želio je osvijestiti njegovo djelovanje i prisutnost. Zatim je uslijedila posljednja tema „Apostolat“ koju je posvjedočila animatorica Josipa Dilber. Svojom otvorenošću i vedrinom zadobila je potpunu pažnju svih krizmanika. Problemi s kojima se susretala naša animatorica Josipa pobudili su znatiželju naših krizmanika, kao i samo divljenje za njezino nadvladavanje situacije. Posljednji rad u grupama bio je izniman. Svaka grupa osjetila je jaču povezanost i otvorenost cjeline. Međutim, mogla se osjetiti promjena u srcima svakog pojedinca. Vidjeli smo kako su dotaknuti milošću Božjom. Vidjeli smo vedrinu, unutarnju snagu i radost u očima. Vidjeli smo promjenu od početka do kraja susreta. Vidjeli smo kako Bog mijenja sve. Na kraju smo imali završnu misu s don Nikolom i sastanak s roditeljima. Kraj je obilježen sa zajedničkom fotografijom, a uspomene na ovaj prekrasan tečaj s krizmanicima ostaju zauvijek u našim srcima.

Antonela Matijaš

Odabrani dojmovi sudionika:

…da smo originali, Bog nas je s razlogom stvorio i naš život uistinu ima smisao.

…da Bog voli sve nas, baš takve kakvi jesmo, nesavršene i da nas je on baš takve htio. Da uvijek oprašta i daje snagu.

Shvatila sam da smo svi drugačiji, ali nas svih spaja jedna ljubav , a ta ljubav je Bog. Doživjela sam razna svjedočanstva predivnih animatora koja su pokazala malo drugačiji  pogled na vjeru i kršćanstvo. Ova tri dana je vladala isključivo pozitivna energija i žao mi je što nije duže trajalo. Definitivno bih ovo ponovila.

Naučila sam puno vise i vjeri jako su mi se svidjela svjedočanstva i zapravo animatori koji su svaki za sebe posebni, ali se nakraju navode na isti put.

Naučio sam da Bog voli sve nas, baš takve kakvi jesmo, nesavršene i da nas je on baš takve htio. Da uvijek oprašta i daje snagu.