Iskustvo i osvrt s krizmaničkog tečaja u Nedelišću (2.2. – 4.2.2024.)

U župi Presvetog Trojstva u Nedelišću od petka 2.2. do nedjelje 4.2. održan je krizmanički tečaj za drugu grupu krizmanika.

U petak je ekipa animatora iz Zagreba i župe Nedelišća sa župnikom Ivanom Hercegom i kapelanom Andrijom Botkovićem dočekalo gotovo četrdeset krizmanika. Krizmanici nisi znali što ih sve čeka kroz ovaj vikend ali su bili otvorenog srca i pružili nam priliku. Kada su se smjestili na svoja mjesta, rektor tečaja Matej Markić pobliže je predstavio i objasnio krizmanicima što je to Kursiljo. Na početku smo svi primili blagoslov od velečasnog Stjepana Najmana koji je kroz ovaj vikend držao svećeničke teme. Prije prve teme krizmanicima su se predstavili animatori: Marijana Brčić, Ivana Rako, Hrvoje Ljubas, Karolina Mitrović, Sebastijan Krznarić i Alana Horvat. Prve dvije teme govorile su o Drvencima i o tome „Tko sam ja“ kroz koje smo čuli da se ne obaziremo na tuđa ljudska mišljenja o nama samima, već da obratimo pozornost na što Bog misli o nama. Krizmanici su slušali o tome da se ne mjere s drugima jer je svatko od nas jedinstven i stvoren na sliku Božju. Nakon teme koje je vodio velečasni Stjepan bio je prvi rad u grupama. U grupama su krizmanici imali priliku izreći svoja mišljenja na teme te se bolje međusobno upoznali. Nakon što smo se okrijepili sokom i kiflicama, poslušali smo svjedočanstvo animatorice Marijane koja nam je ispričala kako je ona tragala za svojom vrijednošću te gdje ju je pronašla. Kroz drugi rad u grupi dotaknuli smo se pitanja gdje mi tražimo svoje vrijednosti te kako ih pronaći. Prvi dan završili smo klanjanjem Presvetom Oltarskom Sakramentu prilikom kojeg su krizmanici na početku zapalili lučice i u jednom trenutku ih prinosili i stavljali podno oltara kao simbol predanja svoga života Isusu Kristu. Simbolika je bila i u tome što se taj dan u Crkvi slavio i blagdan Svijećnice – Prikazanja Gospodinova u Hramu.

Drugi dan je započeo jutarnjom molitvom i pjesmom. Svi smo se dobro naspavali te smo bili spremni za novi dan. Prve teme dana bile su „Milost“ i „Kršćanski život je drugačiji“ koje su vodili velečasni Stjepan i naš animator Sebastijan. Sebastijan nam je posvjedočio kako je njegov život u doticaju s Kristom postao drugačiji nego ranije. Velečasni Stjepan nas je osvijestio kako trebamo biti zahvalni za sve milosti koje smo primili u životu. U grupama smo raspravljali o temama te se još bolje zbližili. Nakon male pauze poslušali smo još dvije inspirirajuće i motivirajuće teme koje su vodili velečasni Stjepan i animatorica Ivana. Velečasni je govorio o sakramentima i njihovoj važnosti, a Ivana o svojim usponima i padovima kroz život te kako svaki križ koji je imala, kasnije poslužio kao ispružena ruka za pomoć drugome. Popodne smo imali igre koje je vodio Sebastian uz asistenciju drugih animatora. Nakon zabavnih igra došlo je i to dugo iščekivano vrijeme za ručak. Nakon ukusnog ručka nema boljeg načina za nastavkom tečaja nego uz svjedočanstvo bračnog para Sandre i Zlatka Krznarić i mladog para Ane, kćeri Sandre i Zlatka te njezinog dečka Matije. Svjedočili su nam čistoću. Ta tema je uvijek aktualna među mladima pa je tako bilo i ovaj puta. Krizmanici su bili jako zainteresirani te su postavljali puno dobrih pitanja. Nakon ovog zanimljivog svjedočanstava uputili smo se u zadnji rad u grupama za danas u kojoj je glavni zadatak bio pisanje pisma roditeljima. Nakon toga, uputili smo se u crkvu gdje smo imali pripremu za sakrament ispovijedi i priliku za pomirenje s Bogom. Dan smo završili sa Svetom Misom.

U nedjelju krenuli smo s programom nešto ranije nego u subotu, ali na isti način uz molitvu i pjesmu. Zadnje dvije teme bile su „Duh Sveti“ i „Apostolat“. Kroz temu „Duh Sveti“ dotakli smo se važnosti sakramenta Svete Potvrde kojeg će krizmanici za četiri mjeseca primiti. Temu „Apostolat“ došao je svjedočit animator Andrija Turković. On je krizmanicima za kraj ispričao kako nije teško živjeti svoju vjeru u školi, u svojoj obitelji, u svojoj zajednici te kako je on prepoznao i odazvao se na poticaje Duha da i sam bude apostol. Sam tečaj završio je Svetom misom i susretom s roditeljima na kojem smo roditeljima posvjedočili što smo mi kroz ova tri dana radili. Animatori iz župe Nedelišća dali su svoj dojam s tečaja i dojam s Krapnja kao poticaj krizmanicima. Teško se bilo rastati od krizmanika jer smo se kroz ova tri dana svi zbližili i bolje upoznali.

Uz puno pjesme, molitve, smijeha, suza, iskrenih razgovora i najvažnije od svega puno novih prijateljstva i nezaboravnih uspomena uspješno smo još jedan krizmanički tečaj priveli kraju ili možda nečijem početku.

Alana Horvat

Dojmovi krizmanika:

Naučila sam puno o Isusu i Bogu te mojoj vjeri i stekla dojmove o tome. Promijenio se moj pogled prema Bogu. Sada ću malo više misliti na Njega te se više posvetiti molitvi i takvim stvarima. Bila su mi lijepa svjedočanstva jer je jako hrabro to što su ljudi uspjeli stati pred nas i govoriti o svojem životu.

Naučila sam koliko je Bog zapravo bitan i koliko nas voli, isto tako naučila sam mnogo toga o čistoći. Sada se molim češće. Posebno je bilo kad je onaj bračni par govorio o svojoj ljubavi i koliko se vole.

Ovaj vikend naučio sam da će Bog uvijek biti sa nama i da nas neće napustiti u bilo kojem trenutku našega života. Nastojat ću češće dolaziti na Svetu misu. Bilo mi je lijepo kako smo radili u grupi i kako su nam animatori pristupili.