Osvrt na krizmanički tečaj u Lugu Samoborskom, 2.-4.2.2018.

Od 2. do 4. veljače u zagrebačkoj župi svetog Ivana Apostola u Lugu Samobroskom održan je krizmanički tečaj pod rektorstvom Dajane Ravlija. Tečaj je započela sama rektorica sa temom „Tko sam ja“ na koju se onda nastavila tema „Traganje za vrijednostima“ koju je držao Luka Rasinec. Mladi su već prvo svjedočanstvo slušali sa puno pažnje te su odmah na prvom radu u grupama pokazali svoju otvorenost za suradnju s nama. Na kraju prvog dana tečaja, održano je uobičajeno klanjanje pred Presvetim koje je predvodio župnik.

Drugi je dan ovog tečaja otvorio Filip Trčak s temom „Kršćanski život je drugačiji“ u kojoj je svjedočio o promjenama koje su nastupile u njegovu životu nakon što ga je odlučio predati Kristu. Nakon još jednog rada u grupi te kratkog predaha uz igre uslijedilo je svjedočanstvo na temu produbljivanja, a držao ga je Luka Sente. Luka je mlade svojom temom potaknuo na razmišljanje o našem osobnom odnosu s Bogom, te na koje se načine možemo produbiti u svakodnevnim razgovorima s Bogom. Nakon ručka smo imali križni put, koji je ujedno bio i uvod u Matejinu temu, Kralježnica, koja je uslijedila odmah nakon njega. Ovom temom, Mateja je mladima svjedočila kako je naš život često sličan Kristovu križnom putu, i kako da nam ta spoznaja služi na izgradnju. Zadnju temu, „Slobodni za ljubav“ drugog dana tečaja držali su Luka i Lara. Mladi su sa posebnim zanimanjem pratili njihovo svjedočanstvo te su ih, po završetku istog, obasuli pitanjima. Na kraju subote imali smo Sv. Ispovijed na kojoj su mladima na raspolaganju stajala dva svećenika koja su ih ispovijedala. Na koncu smo čistih srdaca zaokružili ovaj, najduži dan tečaja, Svetom Misom koju je predvodio župnik.

U nedjelju je animatorica Mirta održala svoju temu, ujedno i posljednju temu tečaja, pod naslovom Apostolata. Približila je krizmanicima pojam Božjeg poziva koji nam je svima upućen, te osobno svjedočila na koje je ona načine otkrivala svoj apostolat. Za kraj tečaja, mladi su, zajedno sa svojim roditeljima prisustvovali pučkoj sv. Misi. Nakon sv. Mise rektorica tečaja se obratila roditeljima s par riječi, ujedno i prestavljajući Krapanj. Kratki su osvrt na cjelokupni tečaj dala i dva krizmanika i dva animatora.

Moglo se vidjeti da su u ova tri dana mladi župe sv. Ivana Apostola primili mnogo toga, dok je najočitije ipak bilo uživanje i otvaranje mladih u njihovim grupama. Tečaj smo zaokružili smijehom i zajedničkom fotografijom sa svim krizmanicima i župnim animatorima koji su nam bili desne ruke i domaćini ova tri dana.

Odabrani dojmovi:

• Drago mi je što sam ovaj vikend odvojila za duhovnu obnovu, jer sam npr. saznala mnoge stvari o vjeri, molitvi, misi i dr. koje nisam znala i to mi je jako drago. Odlično mi je što smo imali ispovijed na kraju dana, jer sam tada shvatila koliko me zapravo Bog ljubi i koliko mi je spreman opraštati moje propuste i grijehe.
• Bog me dotakao prvo na klanjanju, a zatim na ispovijedi toliko da sam zaplakala. Ni sama nemam pojma zašto. U grupi mi je bilo super, samo mi je malo žao što cure u mojoj grupi nisu baš pričljive (uključujući i mene), ali možda bi nakon malo dužeg rada u grupama bile više otvorene… možda biste mogli uključiti dulji rad u grupama ?. Bog me još dotakao na ručku (znam da zvuči glupo), ali kad smo jeli, svi smo za stolom pričali. Jedan od animatora je bio s nama i osjećala sam Božju prisutnost i nakon ispovijedi, dok sam plakala, dosta animatora me samo zagrlilo, onako sam njihov zagrljaj mi je bio topao i dovoljan da u njima osjetim živog Boga. <3 VOLIM VAS! <3
P.S. Kako postati animator Kursilja:
1. Moraš se zvati LUKA!
2. Moraš imati rupice na obrazima dok se smiješ
3. Moraš znati svirati gitaru.
• Stvarno mi se svidjelo i žao mi je što ne može dulje trajati i što se ne možemo još vidjeti i zezati. Animatori su bili sjajni i ne bih ih htjela promijeniti ni za sve blago ovoga svijeta. Volim vas sve, ako ovo uopće čitate i ne znam hoćete li znati tko sam ja, jer je anonimno, ali drago mi je što sam vas sve upoznala.
• Izdvojio bih igre i križni put, jer sam tamo osjetio Božju ljubav. U grupi smo se družili i lijepo pričali.
• Meni je odnos s Bogom prije bio normalan i molila sam se svaku večer čisto iz navike, ali nakon ovih tema i tako „škakljivih“ tema željela bih potpuno se predati Bogu.
• Da, zato što sam nekako više upoznala sebe i vidjela sam da su animatori prošli više- manje kroz ono što ja sad prolazim, pa su mi nekako poručili da nisam jedina i pružili su mi podršku i uz sve to približili Boga.
• Prije svega ovog, kada sam bio dvije godine mlađi bilo mi je svejedno, mislio sam više znanstveno… tipa ljudi su evoluirali od majmuna. Kao mali sam se uvijek molio iako nisam znao zašto. Posljednje dvije godine nešto mi je govorilo da Bog postoji, nešto određeno, nisam siguran što, ali bilo je tu. Ovaj susret me puno toga nauči kroz priče. Odnos s Bogom mi je ostao isti. Vjerujem da je tu, ali ne mogu objasniti