Osvrt na krizmanički tečaj u Zagorskim selima (10.-12.05.2024.)

Od 10. do 12. svibnja 2024. održan je Kursiljo tečaj za krizmanike u Zagorskim selima. Ekipu animatora koja je animirala ovaj tečaj sačinjavali su: Dominik Palić, David Pavlović, Ana Rajković i Marta Vukojević na čelu sa rektoricom Teom Ćurlin.

Naši animatori uputili su se u petak oko 15:00h sati na put u još jednu avanturu koja je, ovoga puta, bila dosta izazovna. Čim su stigli u Župu Sv. Katarine, dočekao ih je predivan župnik i svećenik – vlč. Majk Rušec. Smjestili su se u sobe i malo razgledali uokolo, a zatim je krenula priprema dvorane i materijala za duhovnu obnovu. Ubrzo je došlo 18:00h, a s time i okupljanje krizmanika. Nakon što su se svi okupili, animatori su se predstavili, otpjevali pokoju pjesmu i predstavili krizmanicima priču „Drvenci“ kojom su odgovorili na pitanje: „Tko sam ja i tko me stvorio?“ Ovoga puta tečaj je tekao malo drugačije nego uobičajeno tako da je naš Dominik svoju temu „Traganje za vrijednošću“ održao odmah nakon Drvenaka. Nakon što nam je Dominik posvjedočio kako je on i u čemu tražio svoju vrijednost te gdje ju je na kraju pronašao (hint – u Kristu😉) imali smo i prvi rad u grupi u kojemu smo se svi malo bolje upoznali i opustili. Kako bi atmosfera bila još opuštenija uslijedila je pauza za grickalice, a potom i misa na kojoj je vlč. Majk, u sklopu propovijedi, održao svoju svećeničku temu „Tko sam ja?“. Sa misom je završio i prvi dan naše duhovne obnove.

U subotu, 11. svibnja tečaj je započeo jutarnjom molitvom i pjesmom nakon čega smo odmah uronili u teme, a prva na redu bila je svećenička tema „Milost“. Odmah nakon vlč. Majka, David nam je u svojoj temi „Kršćanski život je drugačiji“ posvjedočio na koji način je njegov život kao život kršćanina drugačiji i kakav život je živio prije. U svojoj temi potvrdio nam je riječi vlč. Majka: „Ja vrijedim jer sam ljubljeno dijete Božje, iz te milosti proizlazi ljepota moga života.“ Uslijedio je prvi rad u grupi toga dana u kojem su krizmanici mogli sa animatorima komentirati sve što su čuli i dijeliti svoja iskustva. Ako je netko slučajno bio pospan ili mu je bilo dosadno, nastupile su igre za razbuđivanje koje su vodili Dominik i David. Nakon igara i kratke pauze, bio je red na našu Anu da nam predstavi svoju temu „Zapreke i kralježnica“ u kojoj je govorila o zaprekama s kojima se susrela u svome životu i kako se sa njima izborila (opet hint – opet Krist😊). Zatim je opet bio red na svećeničkoj temi i ovoga puta to su bili „Sakramenti“. Približio nam se i treći rad u grupi toga dana u kojemu su krizmanici osim raspravljanja o onome što su čuli, dobili i jedan mali zadatak: napisati pismo roditeljima. Kako bi se odmorili od silnih tema, opet smo igrali igre i ovoga puta, ručali. Poslije ove malo veće pauze, nastavili smo dalje sa temama i ovoga puta na redu je bila jedina tema koju drži dvoje ljudi. Radi se o „Čistoći“, a nju su nam hrabro posvjedočili Gabi i Luka, ali preko video poziva😊. Odmah nakon ove vrlo bitne i zabavne teme uslijedila je sveta ispovijed i klanjanje koje je svima bilo posebno iz razloga što je svaki animator i krizmanik dobio pojedinačan blagoslov s Presvetim i svi smo imali priliku dotaknuti Presveto. Drugi dan tečaja time je bio završen.

Treći, a ujedno i zadnji dan tečaja, započeo je jutarnjom molitvom, pjesmom i pismom podrške. Prva tema ovoga dana bila je  svećenička tema „Duh Sveti“ na koju se nadovezala tema naše drage Marte „Apostolat“. Ona je u svojoj temi posvjedočila kako je ona apostol u današnjem svijetu, što to zapravo znači i kako svi mi možemo biti apostoli. Nakon Martine teme došao je red i na zadnji rad u grupi na ovom tečaju. Prije Svete Mise krizmanici su bili zamoljeni da ispune kratku anketu u kojoj su sa nama podijelili svoje dojmove o duhovnoj obnovi. Kako bi sve završilo onako kako je i započelo, opušteno i razigrano, uslijedile su još jedne igre. Ipak, kao što ništa ne može započeti bez Krista, tako ništa ne može ni završiti bez Njega pa je šećer na kraju cijelog tečaja bila upravo Sv. Misa. Poslije Sv. Mise naša Tea održala je kratki sastanak sa roditeljima na kojemu je predstavila Kursiljo, nas animatore i ukratko im objasnila što smo to mi radili cijeli vikend. Pošto su njihovi mladi imali duhovnu obnovu posljednja tri dana, bio je red i da roditelji dobiju svoju duhovnu obnovu. Na kraju petominutnog razmatranja, krizmanici su uručili svoja pisma roditeljima koja su mnoge jako dotaknula i raznježila.

Bogu smo zahvalni na još jednom krizmaničkom tečaju i nastavljamo moliti za sve nadolazeće. De colores!

Nekoliko dojmova:
“Naučila sam puno više o Isusu i pomaganju drugima,doživjela sam puno lijepih događaja i željela bi da se opet susretnemo.”
“Ovaj vikend sam naučila da je svaki animator naveo svoju temu u životu i kako ga/ju je Bog potaknuo o tome da druge potaknu o vjeri i prijateljstvu s Bogom. Također sam naučila nešto o silasku Duha Svetoga i kako je on potaknuo animatore i svakoga od nas da nam se ostvari nešto novo, te da nas potakne na duži i temeljniji razgovor s Bogom i ljudima.”