Osvrt na krizmanički tečaj u župi sv. Marka Križevčanina – Zagreb (21.-23.4.2023.)

Od 21.4. do 23.4. u župi sv. Marka Križevčanina na zagrebačkoj Trešnjevci održan je tečaj za 60-ak krizmanika. Ulogu rektora tečaja imao je Matej Markić, a službu animatora imali su Marta Magdalena Kinčić, Ana Ladan, Tena Pavlović, Jelena Vukadin, Borna Babić, Tomislav Matić, Karlo Mitrović, Fran Škoda i Luka Begović.

Program je započeo tradicionalnim predstavljanjem pokreta Kursiljo. Nakon toga je uslijedila prezentacija o Drvencima koja nas je podsjetila na to da smo u Božjim očima jedinstveni i vrijedni. Prvu svećeničku temu „Tko sam ja“ održao je vlč. Branimir. Time smo započeli s našom Kursiljo niti na koju smo jako ponosni. Poslije upoznavanja u prvom radu u grupi, na red je došla laička tema „Traganje za vrijednošću“, koju je posvjedočila animatorica Ana. Kroz njezino svjedočanstvo čuli smo kako vrijedimo više nego što možemo zamisliti i kako ne treba odustati od potrage za onim što nam je Bog namijenio. Nakon drugog rada u grupi zaputili smo se u crkvu gdje smo imali klanjanje pred Presvetim.

Subotnje jutro započelo je pjesmom, molitvom i pismima podrške naših dragih Kursiljista. U goste nam je stigao vlč. Višeslav iz susjedne Kustošije, koji je govorio o temi „Milost“. Podsjetio nas je na divne primjere o ovoj temi u Svetom pismu. Nastavak na svećeničku temu bilo je laičko svjedočanstvo animatorice Tene, koja je govorila o temi „Kršćanski život je drugačiji.“ Posvjedočila nam je kako se promijenio njezin pogled na Boga i Crkvu kroz osnovnu i srednju školu pa sve do današnjih fakultetskih dana. Nakon rada u grupi i igara, za mikrofon se vratio vlč. Višeslav. Ovoga puta na red je došla tema „Sakramenti.“ Iako mislimo da sve znamo o njima, uvijek se dobro podsjetiti na njihov značaj. Potom je animatorica Jelena posvjedočila o temi „Zapreke + Kralježnica“. To svjedočanstvo otkrilo nam je koje su unutarnje, a koje vanjske zapreke bile ključne u njezinu odrastanju. Zatim smo se ponovno okupili u grupe, ali smo ovoga puta u fokus stavili pisanje molitve vjernika te pisma roditeljima. Kako ne bismo samo sjedili, pokazali smo da smo svi još uvijek djeca i da se volimo igrati. Svu smo energiju potrošili trčeći s jedne na drugu stranu dvorane pa je valjalo imati zajednički objed. Iako je nakon ručka mnogima najdraže leći i odmoriti, nama su u goste došli Matea i Kristijan Rautek. Divno svjedočanstvo življenja čistoće ostavilo nas zapanjenim, a nije nedostajalo ni kvalitetnih pitanja od strane krizmanika. Puni dojmova uputili smo se u crkvu na ispovijed i vrhunac dana – svetu misu. Time je završio subotnji program.

Zadnji dan tečaja započeli smo kao i dan ranije. Potom je vlč. Branimir govorio o temi „Duh Sveti“. Spomen te treće božanske osobe važan je dio svakog kršćanina. Nakon posljednje svećeničke teme uslijedila je i posljednja laička tema, a to je „Apostolat“, koju je održao animator Luka. Čuli smo kako je Duh Sveti djelovao i njegovu životu te kako on odgovara na Božje pozive i poticaje u svojoj svakodnevici. Nakon teme imali smo posljednji rad u grupi te ispunjavanje dojmova. Tečaj smo završili svetom misom s pukom, a na kraju tečaja krizmanici su podijelili pisma zahvale svojim roditeljima.

Luka Begović

U nastavku izdvajamo nekoliko dojmova:

Naučio sam da nikad ne gubim nadu u Boga i da će mi se molitva isplatiti jednog dana.