Osvrt na krizmanički tečaj u župi sv. Nikole biskupa – Bistra (21. do 23.4.2023.)

Prošlog vikenda mali tečaj radosnog kršćanstva održao se u župi sv. Nikole biskupa u Bistri. Nakon što smo se predstavili nešto više od 50 krizmanika, pjesmom “Daj nam svima Duha svog”, pozvali smo Duha Svetog da nas vodi što je tu večer izmamilo prve osmijehe. Priča o drvencima bila je divan podsjetnik, a nekima možda tek prva spoznaja da smo vrijedni, jer je Bog svakog od nas stvorio kao original. Temu “Tko sam ja” otvorio je župnik Marko Baršić. Uslijedilo je upoznavanje u grupama gdje smo pomogli jedni drugima otkriti svoje zvjezdice. Animatorica Ivana Rako radosno je s nama podijelila blago koje je otkrila tragajući za svojom vrijednošću. Bog kad te stvorio rekao je: “Veoma dobro.” Ja sam ono što Bog misli o meni. Bio je to izvrstan poticaj za zbližavanje kroz rad u grupi. Dan na izmaku, pozdravili smo molitvom.

Subota ujutro, bila je okupana suncem na zelenim bistranskim obroncima, jutarnjom molitvom, pjesmom i pismom podrške za naše krizmanike. Župnik je istaknuo da nas milosrđe uvijek čeka u ispovijedi i da ćemo kad završimo sa ovozemaljskim životom, sa sobom moći ponijeti samo dušu. Da je kršćanski život drugačiji i kakvo je čudo Bog napravio u njegovom životu uz dar kreativnosti, posvjedočio je rektor Josip Deglin. Uz predanje, ako surađujete sa Božjom milošću, život može biti lijep uz bilo kakve poteškoće. Razmišljanje je to s kojim smo nastavili rad u grupi. Vrijeme za pauzu bilo je ispunjeno igrom koja je opustila naše krizmanike.  Zatim je vlč. Baršić naglasio da nema veće molitve od sv. mise koja je prvi zadatak nas vjernika. Animatorica Magdalena Orehovec otkrila nam je kako je “Budi volja Tvoja”, u njenoj molitvi postalo “Budi Ljubav Tvoja”, a da sve zapreke imaju smisla i da su je uz pomoć zagovora svetaca, oblikovale u osobu koja je danas. Nakon malih grupa, a prije ručka, pozdravili smo Kraljicu neba. Vrijeme za igru zbližilo je krizmanike, a osim lopte ispred crkve, odzvanjao je smijeh. Zatim su Tamara i Anto hrabro govorili o temi predbračne čistoće. Što su bliže Bogu, bliže su jedno drugome, najljepši je plod. Sramežljivi krizmanici imali su priliku napisati svoja pitanja na papirić, a na koja su Tamara i Anto iskreno odgovarali. Uslijedila je priprema za misu i klanjanje. Neki su iskoristili priliku za ispovijed. Na misi su krizmanici prinosili darove od kojih je jedan dar bilo i srce na kojem su bila ispisana sva njihova imena, a nakon mise, srca prepuna dojmova otišli su svojim kućama.

U nedjelju smo se najprije razbudili pjesmom i videom Božanstvene komedije. Molili smo zlatnu krunicu i pročitali pismo podrške naše animatorice Ivane koja nije mogla biti fizički s nama, ali duhom svakako jest. Rektor Josip objasnio je da je Duh Sveti glavni pokretač koji nam daje snagu i da sve možemo u Onome koji nas jača.
Važan si i vrijediš, jer si dijete Božje. Duh Sveti je garancija da nas Bog voli. Zatim nam je animatorica Marija Lovrić podijelila svoje iskustvo apostolata dajući nam do znanja kako je važno ostati vjeran Bogu, dosljedan u svojim stavovima koji svjedoče da smo Božji u svim situacijama, a ne samo u onima u kojima nam je to ugodno. Prije mise ostalo je još prostora za male grupe i razmjenu dojmova, a na misi je Gospodin okupio zajedno krizmanike, njihove roditelje i animatore. Tečaj smo završili kratkim sastankom s roditeljima u kojem je Josip predstavio djelovanje Kursilja, a Tamara se u ime svih nas zahvalila roditeljima što su nam ova tri dana s povjerenjem prepustili svoju djecu naglasivši da mogu biti ponosni na njih.