Osvrt na krzimanički tečaj u župi Sv. Nikole Tavelića, Zagreb – Kustošija (14. – 16. travnja 2023.)

Prvi vikend nakon Uskrsa od 14. do 16. travnja 2023., održao se krizmanički tečaj u župi Sv. Nikole Tavelića u Kustošiji. U petak u 17h s osmijehom nas je ugostio vlč. Višeslav Foretić, zajedno sa župnim animatorima, koji su kroz cijeli tečaj bili s nama. Pod vodstvom rektorice Katice Tunjić započeli smo sastanak i upoznavanje s njima. U pastoralnom centru župe, nešto kasnije, se okupilo 70-ero radoznalih krizmanika. Program smo započeli uvodnim riječima naše rektorice i poznatom prezentacijom o drvencima. Nastavili smo u istom tonu gdje nas je vlč. Tomislav Šagud uveo u Kursiljo nit sa temom Tko sam ja?. Nakon teme slijedio je opušteni rad u grupi u kojem su se animatori pobliže upoznali sa sudionicima. Došla nam je na red nam je prva laička tema u kojoj je naša nasmijana animatorica Nela Čančar ispričala kako je to ona tragala za vrijednošću. Još jednim radom u grupi u kojem smo pisali naše Zvjezdice (vrline) i završnom molitvom završili smo prvi dan.

Drugi dan tečaja započeli smo kratkim sastankom s početkom u 9 sati te smo s osmijehom i pjesmom dočekali naše krizmanike. Zajednički program smo pokrenuli sa Kursiljo jutarnjom molitvom i čitanjem pisma podrške koja šalju kursiljo suradnici, koji ne sudjeluju na tečaju, za krizmanike. Svećeničku temu Milost imao je vlč. Foretić, a odmah nakon njega animator Fran Škoda posvjedočio nam je temu Kršćanski život je drugačiji i objasnio kako on u svom životu svjedoči vjeru. Nakon rada u grupi u kojemu smo već bili opušteniji, imali smo igre koje je radosno vodila animatorica Marija Draganović, nakon kojih su naši mladi bili spremni za slušanje teme Sakramenti koju je imao ponovno njihov kapelan vlč. Foretić, zatim je laičku temu imao naš bogoslov Karlo Špoljarić u kojoj nam je ispričao kako ostati uspravan poput kralježnice u kršćanskom životu i o zaprekama na koje nailazimo. U 13h naše smo krizmanike pustili na unaprijed dogovoren ručak kod kuće, a nama animatorima su župnik i kapelan pripremili okrepu u pastoralnom centru. Poslije trosatne pauze imali smo temu Čistoća koju su nam posvjedočili Tamara Jakopović i Anto Avgustinović, koji se pripremaju za sakrament ženidbe. Naši krizmanici imali su priliku za ispovijed uz pjevanu Krunicu Božanskog Milosrđa. Zajedno smo slavili misu, a Klanjanjem i pjesmama završili smo naš dugačak dan.

U nedjelju na svetkovinu Božjega milosrđa, naš zadnji dan pokrenuli smo jutarnjom pjesmom i molitvom nakon koje je bogoslov Matko održao temu Duh Sveti i objasnio nam kako je Duh Sveti poljubac Oca i Sina. Zatim je naša animatorica Ana Ladan posvjedočila svojim primjerima iz života kako i mi možemo biti apostoli. Tečaj je završio Svetom Misom i sastankom s roditeljima, kojima se ukratko obratila lijepim riječima pozdrava naša rektorica.

Neki dojmovi krizmanika:

„Naučio sam jako puno vjeri i o Bogu. Također sam naučio da nas Bog ljubi kakvi god mi bili i da će biti uz nas do kraja.“

„Naučio sam kako treba biti zahvalan na svemu i na koje načine slaviti Boga.“