Osvrt na Zoom formaciju animatora

U subotu, 7.11.2020, održana je druga u nizu temeljna formacija za nove suradnike koji se žele uključiti u Kursiljo kao animatori. Formacija je održana preko Zoom platforme te je ukupno sudjelovalo 34 sudionika, od čega šest animatora “mentora” te 28 polaznika formacije. Susret je duhovno pratio velečasni Andrija Vrane.  Zadatak formacije bio je upoznati nove suradnike sa poslanjem Kursilja, što on jest i na koji način to ostvaruje te što znači biti animator. Nakon uvodne molitve slijedilo je upoznavanje gdje se svatko ukratko predstavio te rekao jednu vrlinu koja ga opisuje. Zatim je Josip Deglin održao temu o Kursilju, njegovom nastanku i početcima u Hrvatskoj. U temi se dotakao karizme i strukture zajednice te na vrlo slikovit način opisao koja je uloga animatora. Po završetku teme, razgovor o motivaciji za animiranjem, očekivanjima i strahovima vodio se u manjim skupinama – grupama. Slijedila je druga tema u kojoj je Ivana Dolovčak približila sam rad u grupi, njegovu strukturu i osnove koje treba animator imati pri vođenju grupe. Također, dala je mnoštvo korisnih savjeta i primjera. Odmah nakon njezine teme, sudionici su u radu u grupi imali dvije radionice u kojima su odslušanu teoriju imali prilike staviti u praksu. Cilj prve radionice bio je, nakon pročitanog kratkog svjedočanstva, sastaviti tri pitanja koja smatraju važnim. Ta pitanja iskoristili su u drugoj radionici za vrijeme koje je svatko od sudionika imao priliku kroz simulaciju rada u grupi, biti animator i voditi grupu. Ostali sudionici imali su zadatak glumiti  pojedinu osobnost (krizmanika) kako bi uprizorili stvarne situacije. Pri povratku sa radionica moglo se osjetiti zajedništvo i novonastala povezanost, čak i preko ekrana vidjelo se obilje radosti! Nakon pauze za ručak pobliže se razmotrila Kursiljo nit. Mateja Kelava je ukratko objasnila svrhu (bit) svake teme koja se svjedoči na krizmaničkom tečaju. Naglasila je zašto svjedočanstva idu tim redoslijedom te ih povezala u jednu smislenu cjelinu. Cilj trećeg rada u grupi bio je vježbati svjedočenje. Svatko iz grupe odabrao je željenu temu te kroz nekoliko primjera pokušao iznijeti bit teme.  Zatim je Roberto Pasarić posvjedočio svoj put animiranja. Opisao je određene situacije kroz koje je prošao i kroz svoje zapreke ohrabrio cijelu skupinu. Također, posvjedočio je o mnogim plodovima koje mu je donijelo animiranje i služenje u Kursilju. Nakon završnog rada u grupi nekoliko sudionika iznijelo je svoje dojmove te zaključilo kako strahovi nisu nestali već su oni manji i uz Krista i zajedništvo prebrodivi! Kroz cijelo vrijeme trajanja formacije, animatori koji nisu direktno sudjelovali u njoj, pratili su je svojim molitvama. Susret se završio molitvom, pjesmom i blagoslovom.

Juraj Toplak