Osvrt na krizmanički tečaj u Kućan Marofu (10.-12.2.2023.)

Sunčanog popodneva 10.2.2023. god. skupila se jedna mala, ali vrijedna i radosna ekipa Kursiljo animatora iz Zagreba kako bi otišla svjedočiti grupi od 29 krizmanika i srednjoškolaca u župu Uskrsnuća Gospodinova u jednom malom mjestu pokraj Varaždina, Kućan Marofu. U župi nas je dočekao župnik Zoran Gložinić i upoznao nas s prostorijama pastoralnog centra. Polako su se počeli okupljati krizmanici, a rektor Luka uveo nas je u tečaj poslije uvodne pjesme. Uslijedilo je predstavljanje animatorica te priča „Ti si jedinstveno biće (Drvenci)“, nakon čega smo otišli u male grupe na upoznavanje. Poslije rada u grupi pridružio nam se vlč. Petar Mlakar koji je s nama proveo cijeli vikend. Održao je temu „Tko sam ja?“ u kojoj je istaknuo kako čovjek teži za traženjem odgovora na razna pitanja i osvijestio nam kako genijalci poput Einsteina, Tesle, Newtona čine čuda, a Bog koji je nas stvorio čini sva ta čuda samo s beskonačnom potencijom. Kada smo dobili odgovor na gore navedeno pitanje, došao je red na prvu laičku temu „Traganje za vrijednošću“ o kojoj nam je posvjedočila animatorica Matea. Poručila nam je kako se ne trebamo bojati uspona i padova jer je Bog vrijedan, a mi smo svi stvoreni na Božju sliku. Ponovno smo se uputili na rad u grupi kako bi prodiskutirali o temama, a večer smo završili Kursiljo večernjom molitvom koju su nam svojim talentima sviranja uljepšale Petra, Marina i vlč. Petar.

U subotnjim jutarnjim satima ponovno smo se okupili u pastoralnom centru župne crkve i dan započeli jutarnjom molitvom. Igra „toljaga“ nas je razbudila kako bi mogli pozorno slušati temu vlč. Petra o osobi Isusa Krista i Milosti. Poseban dojam je ostavila na sudionike, jer je vlč. Petar u njoj uklopio i milosti koje mu je Bog dao u njegovom životu i pokazao sudionicima kako su i svećenici ljudi. O tome na koji način je kršćanski život drugačiji posvjedočila nam je animatorica Mia. Uslijedio je rad u grupi, a poslije njih pauza za grickalice. Kroz sakramente vlč. Petar nas je upoznao s euharistijskim čudima gdje se Hostija, koja je sam živi Krist na oltaru, pretvorila u mišićno tkivo srca i Krvi Kristove u Ludbregu. Krvna grupa AB rh+ je univerzalni primatelj baš poput Isusa koji nas želi sve primiti k sebi u svoj zagrljaj. Predbračnu čistoću su nam posvjedočili animatorica Matea i rektor Luka, svako sa svoje strane. Vlč. Petar je dodatno osvijestio kako se naše srce i tijelo ne može pokloniti svakome poput materijalnih poklona koje dobivamo od roditelja, prijatelja i rodbine. Poslije teme animatori su odgovarali na pitanja sudionika, a zaposlili smo i župnika Zorana. Naime, za svako postavljeno pitanje župnik je bio dužan napraviti jedan sklek pa ih je tako napravio čak 12. To je odradio s lakoćom i osmijehom na licu. Nakon ručka uslijedile su igre na otvorenom, a vodila ih je animatorica Mia, uz pomoć animatorice Petre. Potom smo se vratili u dvoranu kako bi mogli poslušati animatoricu Petru. Ona nam je kroz temu „Zapreke i Kralježnica“ prikazala kako je kroz svoje zapreke približila i ojačala svoj odnos s Bogom te joj je Bog preko njih ojačao kralježnicu kako bi je pripremio za sve zapreke koje će se još naći ispred nje. Zatim smo u grupama pisali molitve vjernika, pisma roditeljima i pripremali se za sakrament pomirenja. Na svetoj misi nam je vlč. Petar rastumačio značenje euharistijske službe, a krizmanici su dali doprinos čitajući dnevna čitanja. Subotu samo završili klanjanjem Isusu u Presvetom Oltarskom sakramentu i razišli se u iščekivanju nedjelje.

Nedjeljno jutro započeli smo pjesmom uz pitanje „Bože moj, što je jutro?“. Poslije molitve, uslijedilo je pitanje vlč. Petra vezano uz sliku na prezentaciji: „Prepoznaje li netko ovu crkvu na fotografiji?“ Radilo se o glavnom ulazu u zagrebačku katedralu. Uvećanjem fotografije ugledali smo jasan prikaz reljefa sa sve tri Božanske osobe, a vlč. Petar se bazirao na Duhu Svetomu, što je ujedno i bio naziv teme. Duh Sveti prikazuje nam se u raznim oblicima, ali najpoznatiji je oblik golubice koji se nalazi u brojnim crkvama diljem Zemlje. Nakon što smo upoznali Duha Svetoga, Luka nas je upoznao s time što znači biti apostol i kako on kroz svoj apostolat ima osjećaj da je Duh Sveti zapravo golub koji se stalno vraća. Uslijedilo je zadnji rad u grupi, a nakon toga smo se uputili u crkvu na sv. Misu. Na istoj su, budući je bio svjetski dan braka, pojedini supružnici obnovili bračne zavjete. Po završetku mise na sastanku sa sudionicima i roditeljima predstavili smo Krapanj, a rektor Luka zahvalio je roditeljima što su nam dali povjerenje da krizmanicima pokažemo Kursiljo.

Animatorica Petra

Evo i nekih dojmova:

Ovaj vikend sam naučio da nitko nije savršen i da svatko treba poraditi na sebi. Doživio sam nova prijateljstva i novi poziv za animatora Kursilja.